فارس- مدیرعامل کارگزاری رضوی از عرضه شنبه آینده بلوک ۲۰ درصدی سهام بیمه البرز توسط آستان قدس و حراج ۵۲ میلیون سهم به قیمت هر سهم یک‌ هزار تومان خبر داد. محمد حسن‌نژاد اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های جاری آستان قدس رضوی، شنبه آینده ۱۱ بهمن ماه بلوک ۲۰ درصدی بیمه البرز از سوی این نهاد روی میز فروش گذاشته می‌‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس ۵۲ میلیون سهم بیمه البرز به قیمت هر سهم یک‌هزار تومان به صورت یکجا و نقد از سوی کارگزاری رضوی در بازار اول معاملات عرضه می‌شود. به گفته حسن نژاد، پیش از این ۵۲ میلیون سهم بیمه البرز به قیمت هر سهم ۷۷۴ تومان و به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان بابت رد دیون دولت به آستان قدس رضوی واگذار شده بود. «آستان» در صورت فروش این بلوک در قیمت پایه، می‌‌تواند ۱۱ میلیارد و ۷۵۲ ریال سود شناسایی کند.

مدیرعامل کارگزاری رضوی در خصوص دلایل فروش بلوک ۲۰درصدی بیمه البرز توضیح داد: آستان قدس رضوی هم اکنون یکی از سهامداران اصلی بیمه میهن به حساب می‌آید و برنامه گسترده‌ای برای تقویت و افزایش سهم بازار این شرکت دارد. بنابراین تصمیم گرفته ۵۲ میلیون سهم را در قالب بلوک۲۰ درصدی به صورت یکجا بفروشد و سپس در سهام سایر شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری کند.

حسن نژاد تصریح کرد: آستان قدس به همراه سایر سهامداران عمده بیمه میهن (بنیاد مسکن، تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری امید) در نظر دارد به منظور رفاه سهامداران جزء، سهام این شرکت را در فرابورس پذیرش کند. یادآور می‌شود عرضه این بلوک پیش از برگزاری مجمع سالانه صورت می‌گیرد.