فارس- مدیرعامل کارگزاری رضوی گفت: آستان قدس که ۲۰‌درصد از سهام بیمه البرز را بابت رد دیون دریافت کرده، در نظر دارد سهام این شرکت را به صورت بلوکی واگذار کند.

محمد حسن‌نژاد با اعلام این مطلب اظهار داشت: ۵۲‌میلیون سهم بیمه البرز به ارزش ۴۰۲‌میلیارد و ۶۳۶‌میلیون‌ریال بابت رد دیون دولت به آستان قدس رضوی واگذار شده بود که بر اساس مصوبات هیات واگذاری، قیمت هر سهم آن ۷‌هزار و ۷۴۳‌ریال تعیین شد.

مدیرعامل کارگزاری رضوی در خصوص دلایل فروش بلوک ۲۰درصدی بیمه البرز توضیح داد: آستان قدس رضوی هم‌اکنون یکی از سهامداران اصلی بیمه میهن به حساب می‌آید و برنامه گسترده‌ای برای تقویت و افزایش سهم بازار این شرکت دارد. بنابراین تصمیم‌گرفته شده ۵۲‌میلیون سهم در قالب بلوک۲۰‌درصدی به صورت یکجا به فروش برسد و سپس در سهام سایر شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری کند.

حسن نژاد تصریح کرد: آستان قدس به همراه سایر سهامداران عمده بیمه میهن (بنیاد مسکن، تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری امید) در نظر دارد به منظور رفاه سهامداران جزء، سهام این شرکت را در فرابورس پذیرش کند.

وی با اشاره به اینکه کارگزاری رضوی در حال انجام اقدامات لازم در این خصوص است، ادامه داد: برنامه اصلی ما انعقاد قراردادهای سبدگردانی است، به‌طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰‌میلیارد‌تومان قرارداد سبدگردانی با افراد حقیقی و حقوقی منعقد شده است.