موج - یک کلاهبردار حرفه‌ای که به فروش سهام غیر در ۸ شرکت کارگزاری می‌‌پرداخت، به ۹ سال حبس محکوم شد. حسین خزلی خرازی دبیر کل کانون کارگزاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: با پیگیری وکیل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، یک کلاهبردار حرفه‌ای که در سال‌های گذشته با ارائه سند مجعول اقدام به فروش سهام غیر در ۸ شرکت کارگزاری می‌کرد، با حکم تجدید نظر قطعی، محکوم به رد کلیه اموال و ۹ سال حبس قطعی شد.

وی ادامه داد: نامبرده (م ح ن) هم اکنون در زندان رجایی شهردوران محکومیت قطعی خود را طی می‌کند.

خرازی اضافه کرد: وی در فاصله سال‌های ۸۱ الی ۸۳ با ارائه شناسنامه مجعول یا وکالت محضری جعلی اقدام به فروش سهام تعدادی از سهامداران کرده بود که با شکایت برخی کارگزاران و پیگیری وکیل حقوقی کانون کارگزاران به بالاترین محکومیت جزایی تاریخ بورس محکوم شد.

دبیرکل کانون از کلیه کارگزاران و سهامداران بورس

درخواست کرد: به محض مشاهده اقدامات کلاهبردارانه و مشکوک، مقامات مسوول در سازمان و کانون را مطلع کرده تا با تدابیر قضایی جلوی گسترده شدن این گونه اقدامات‌ را گرفته و مسببانی که مخل امنیت سرمایه‌گذاری هستند، به جزای لازم برسند.

وی گفت: هم اکنون پرونده دیگری توسط وکیل کانون در حال پیگیری است که جاعلی با دست بردن در چک تعدادی از کارگزاران اقدام به برداشت بیش از حد و متعدد از حساب آنها کرده و خوشبختانه وی نیز دستگیر شده است.

خرازی اضافه کرد: در صورتی که کارگزاران آموزش‌های امنیتی لازم که داده شده است و دستورالعمل‌های داده شده را کاملا رعایت کنند، امکان هرگونه کلاهبرداری و استفاده از سند مجعول از بین رفته و تعداد اندکی فرصت‌طلب، موفق به سوء‌استفاده نمی‌شوند.