فارس- مدیرعامل سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: برای پرداخت سود سهام عدالت مشمولان باید سودآوری‌های جانبی را برای پرتفوی «عدالت» ایجاد کرد. «علی مصدر» درباره آخرین وضعیت ورود شرکت‌های استانی به بورس یا فرابورس اظهار داشت: در حال حاضر با بخش حقوقی سازمان خصوصی‌سازی توافقات شفاهی انجام شده تا اشکالات وکالت نامه و قرارداد را رفع کنند در این صورت وقتی همه شرکت‌های استانی آن را امضا کنند، پرتفوی منتقل می‌شود.

وی افزود: در صورتی که اشکالات قرارداد اصلاح و پرتفوی منتقل شود، یکی از ابهامات رفع خواهد شد که احتمالا طی روزهای آتی با توجه به توافقات انجام شده ایرادات قرارداد بر طرف می‌‌شود. پس از این اقدام هم طی فراخوانی، شرکت‌های استانی کل کشور را برای امضای قرارداد به تهران دعوت می‌کنیم.

به گفته وی پس از اینکه پرتفوی منتقل شود، شرکت‌ها سرمایه خود را افزایش خواهند داد و سپس اجازه ورود به بورس یا فرابورس را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری استان تهران بیان کرد: مقدار سهامی که از شرکت‌های استانی آزاد است حق نقل و انتقال آن برای همه مردم صادر می‌شود و سهام آنها صادر و ارائه می‌شود.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری استان تهران با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد یک‌میلیون‌تومان هر فرد را در طول ۱۰ سال پرداخت کنیم سالی ۱۰۰‌هزار‌تومان نیاز است، اظهار داشت: باید از طریق پرتفویی که منتقل شده سودآوری‌های جانبی دیگری ایجاد شود که چیزی به عنوان سود نقدی نیز به دست مردم به جز قسط دولت برسد.

مصدر با اشاره به اینکه اگر سودآوری جانبی موجود نباشد تا ۷ یا ۸ سال دیگر نیز چیزی به صورت نقدی به آنها تعلق نمی‌گیرد، بیان کرد: در اولین مرحله در استان تهران دو‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد‌تومان انتقال سرمایه داشتیم که از این میزان ۵۰‌درصد آن رایگان بوده و دو قسط آن نیز کسر شده و آنها نیز اجازه معامله را پیدا می‌کنند. بنابراین افزایش سرمایه به میزان کل سهام انجام می‌شود.

وی گفت: سقف سرمایه شرکت‌های استانی حدود ۲۰‌میلیارد‌تومان است و کوچکترین شرکت‌های استانی نیز با افزایش سرمایه، اجازه ورود به بورس یا فرابورس را پیدا خواهند کرد.