گروه بورس- مدیرعامل مهر اقتصاد ایرانیان خبر استعفا از مدیرعاملی این شرکت سرمایه‌گذاری را تائید نکرد.

عیسی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شایعه‌های مطرح شده در مورد استعفا از سمت مدیرعاملی مهر، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که «هنوز استعفا نداده‌ام و فعلا در مرخصی هستم.» وی افزود: در حال حاضر به مدت ۱۰ روز برای گذراندن امتحان جامع دکترای حسابداری مرخصی گرفته‌ام و در منزل به مطالعه می‌‌پردازم. وی در عین حال اختلاف با مقامات بالاتر از خود از جمله بنیاد تعاون سپاه را رد نکرد و گفت: فعلا در این زمینه صحبتی نمی‌کنم و ترجیح می‌‌دهم با فراغ خاطر به مطالعه جهت موفقیت در گذراندن امتحان جامع دکتری حسابداری بپردازم.
در همین حال مدیرسابق روابط عمومی سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، استعفای رضایی از سمت مدیرعاملی این شرکت را تائید کرد. وی که دوهفته‌ای است از سمت روابط عمومی این شرکت سرمایه‌گذاری کناره‌گیری کرده است، به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: مدتی بود که رضایی با مدیران بالاتر از خود با چالش‌هایی مواجه شده بود که در نهایت این اختلاف‌نظرها به تغییر فهیمی پور معاون پشتیبانی و بنده از پست مدیریت روابط عمومی منجر شد. از طرفی دیگر، منابع خبری نزدیک به موسسه مالی و اعتباری مهر خبر استعفای رضایی از سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را تائید کرده و می‌‌گویند: از آنجا که رضایی به صورت غیرمنتظره‌ای شرکت را ترک کرده، هنوز استعفایی ارائه نکرده است، اما تغییر وی حتمی است و هم مسوولان موسسه و هم مسوولان بنیاد تعاون برای تغییر وی اجماع نظر دارند. وی افزود: رضایی مدت‌های پیش در حال گذراندن دوره جامع دکترا بوده و چیز جدیدی نیست که برای طی کردن این مرحله، شرکت بزرگ هزارو پانصد میلیاردتومانی مهر را به صورت غیرمنتظره رها کرده و بدون راهبر بگذارد. او با اشاره به موقعیت مهر در بازار گفت: مهر اقتصاد ایرانیان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس تهران است و اگر آقای رضایی از شرکت مرخصی گرفته، چرا اختیارات خود را به قائم‌مقام یا فرد دیگری تفویض نکرده است، تا حداقل وضعیت شرکت و نحوه عملکردش در بازار مبهم و بلاتکلیف باقی نماند؟ وی تاکید کرد: رضایی چهارشنبه گذشته شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد را با ناراحتی ترک کرده و عدم حضور دوباره وی در شرکت قطعی است، چرا که او با تیمی که در کنار خود دارد، قصد دارد به زودی شرکتی خصوصی تاسیس کند. در همین حال، علی محمدی که از وی به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان یاد می‌‌شد، با ارسال یادداشتی به دنیای اقتصاد استعفای خود را تکذیب کرده است. وی در یادداشت چند سطری خود نوشته است: «در گزارش منتشر شده در روزنامه دوازدهم دی تحت عنوان «تغییرات مدیریتی در بزرگان بورس» از اینجانب به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مهر اقتصاد ایرانیان که استعفا داده‌ام نامبرده شده است که بدین وسیله اعلام می‌‌نمایم که سمت نسبت داده شده به اینجانب به هیچ عنوان درست نمی‌باشد.»
محمدی در حالی حضورش را در سمت مدیریت سرمایه‌گذاری مهر رد کرده که از وی به عنوان تنها فردی یاد می‌‌شد که اختیار صدور دستور خرید و فروش سهام و سبدگردانی مهر را در بازار داشت، به طوری که او تنها کسی بود که کارگزاران بورس برای کسب تکلیف در مورد پرتفوی بزرگ مهر، از وی نظر می‌‌‌خواستند. همچنین همواره در نشست‌های خبری عیسی رضایی(مدیرعامل مهر) در کنار وی بود و در مورد عملکرد این شرکت سرمایه‌گذاری در بازار و جزئیات ورود یا خروج مهر به نمادهای مختلف معاملاتی، توضیحاتی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی می‌‌داد. با این وصف حال یک سوال اساسی به وجود می‌‌آید که اگر «علی محمدی» مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان نبوده، به عنوان فردی که معمولا دستور خرید و فروش سهام را صادر می‌‌کرده، در این شرکت چه مسوولیتی داشته یا دارد؟