گروه بورس- معاون سازمان خصوصی ماهیت دولتی بودن سهام عدالت را تا اطلاع ثانوی تائید کرد. «اسماعیل غلامی» در گفت‌وگویی با «مهر» گفت: ممکن است در بخش کارگزاری سهام عدالت برای مدتی مدیریت از بخش دولتی تعیین شود، اما در سایر بخش‌ها این چنین نیست. وی در ادامه از تدوین آیین‌نامه جلوگیری از تاخیر در پرداخت اقساط شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی خبر داد.

«غلامی» درباره تاخیر در پرداخت اقساط برخی از خریداران سهام شرکت‌های دولتی، از تدوین آیین‌نامه ای در این خصوص خبر داد و گفت: سازمان خصوصی سازی برای جلوگیری از تعویق پرداخت اقساط شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی یا تعاونی، برنامه‌ریزی و تدابیری اتخاذ کرده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی افزود: بر اساس این آیین‌نامه، خریداران سهام شرکت‌های دولتی با دریافت مجوز و پرداخت سود فروش اقساطی، می‌توانند اقساط خود را برای یک دوره ۶ ماهه به تاخیر بیاندازند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی که واگذار می‌شوند و از طریق مزایده به فروش می‌رسند، باید حتما مدیریت آنها نیز به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: اینگونه نیست که مدیریت این شرکت‌ها توسط دولت تعیین شود.

باز هم واگذاری مخابرات

در شرایطی که ابهامات مدیریت سهام عدالت همچنان مطرح است، نمایندگان مجلس هم سوالاتی را پیرامون واگذاری مخابرات مطرح می‌‌کنند. در همین راستا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «فارس» گفت: در جلسه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، «نادران» - نماینده مردم تهران -سوالی در رابطه با واگذاری سهام مخابرات از وزیر پرسید که با توضیحات وزیر اقتصاد، این نماینده ملت قانع نشد.