کارگران سهام عدالت می‌‌گیرند

فارس- عضو شورای عالی کار گفت: تاکنون سهام عدالت به کارگران داده نشده ولی با در خواست نمایندگان کارگری وزیر کار برای پرداخت سهام به کارگران قول مساعد داده است.

ولی‌الله صالحی در مورد واگذاری سهام عدالت به کارگران اظهار داشت: در حال حاضر کارگران بازنشسته از طریق شعب تامین اجتماعی براساس شماره دفترچه‌های بیمه، سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همه بازنشستگان سال ۸۶، سهام عدالت گرفتند و افراد باقی‌مانده از این سال تا سال جاری برای دریافت سهام عدالت فرم‌های درخواست را تکمیل کرده‌اند.

عضو شورای عالی کار با بیان این که خانم‌های سرپرست خانوار سهام عدالت دریافت کرده‌اند، گفت: سایر کارگران مشغول به کار و بیکار تاکنون سهامی دریافت نکرده‌اند که در همین خصوص از وزیر کار و امور اجتماعی درخواست شده است.

وی ادامه داد: وزیر کار قول مساعد در مورد واگذاری سهام عدالت به کارگران داده است، اما هنوز زمان آن معلوم نیست که البته قسمتی از این موضوع بستگی به سرعت واگذاری سهام شرکت‌ها به بخش خصوصی دارد.

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا برای سهام عدالت به کارگران دیر اقدام شده است، تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد کارگران در کشور به نظر می‌رسد اولویت اول با گروه‌های با حجم کمتر است.

وی افزود: دلیل دیگر ارائه نشدن سهام عدالت به کارگران به علت ساماندهی و شناسایی کارگران است که البته آمار کارگران در سازمان تامین اجتماعی موجود است و به افرادی که فاقد دفترچه بیمه تامین اجتماعی هستند تعلق نمی‌گیرد که علت آن شناسایی نشدن این افراد است.

عضو شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که آیا از سوی انجمن‌های کارگری و وزارت کار مکانیزمی برای شناسایی و پرداخت سهام عدالت به کارگرانی که بیمه نیستند وجود دارد، گفت: باید از سوی تشکل‌ها و دیگر انجمن‌ها مکانیزمی تعریف شود که همه مجموعه‌ها هدایت شده و در مسیر این کار قرار گیرند.