فارس- مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویریزد گفت: علاوه بر دریافت خسارت ۱۵‌میلیارد‌تومانی از سازمان خصوصی‌سازی، از دادگاه تقاضای خلاف رویه عمل کردن در جریان مزایده بلوک ۵۱‌درصدی مخابرات کرده‌ایم. محمدرضا رضایی‌نژاد در تازه ترین واکنش به حذف ناگهانی و غیر منتظره شرکت ‌تعاونی پیشگامان کویر یزد از مزایده بلوک ۵۱‌درصدی مخابرات اظهار داشت: علاوه بر شکایت از سازمان خصوصی‌سازی به دادگاه و دریافت خسارت ۱۵‌میلیارد‌تومانی،‌ از دادگاه تقاضای خلاف رویه عمل کردن در جریان مزایده بلوک ۵۱‌درصدی مخابرات کرده‌ایم.

وی ادامه داد: زمان تشکیل دادگاه مربوطه فعلا مشخص نیست و طبق روال اداری مراجع قضایی طی و اعلام خواهد شد.

رضایی‌نژاد در برابر این مطلب که به گفته مسوولان سازمان خصوصی‌سازی،‌ شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد عجله کرده و قبل از اخذ تاییدیه امنیتی اقدام به واریز وجوه لازم و طی مراحل اداری کرده واکنش نشان داد و گفت: اینگونه نیست. چرا که شخص رییس سازمان خصوصی‌سازی (غلامرضا حیدری کرد زنگنه) با ارسال نامه‌ای به شرکت بورس اعلام کرده بود پیشگامان کویر یزد اهلیت حضور در مزایده بلوک مخابرات را بدست آورده و می‌تواند اقدامات لازم برای حضور دراین مزایده را انجام دهد. این یعنی اینکه ما اهلیت حضور را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه براساس رونوشت این نامه مراحل اداری و بانکی لازم طی شد تاکید کرد: در ابتدا اصلا بحثی در خصوص اهلیت امنیتی مطرح نبود و قبل از طرح این نوع اهلیت ما امور مربوطه را انجام داده بودیم. از طرف دیگر سازمان خصوصی‌سازی موضوع اهلیت امنیتی متقاضیان را بعد از ارائه مجوز حضور مطرح کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد هر بنگاهی که وارد بورس می‌شود یعنی از اهلیت لازم برخوردار است. این مقام مسوول تصریح کرد: بحث رد شدن ما در اهلیت امنیتی قبول است اما موضوع اصلی این است که چرا از همان ابتدا چنین موضوعی را سازمان خصوصی‌سازی مطرح نکرد و اقدام به ارائه مجوز حضور پیشگامان کویر یزد در این مزایده بلوک مخابرات کرد.

رضایی‌نژاد ادامه داد: واقعیت این است که ما بنگاه اقتصادی بوده و دنبال پول هستیم و فکر می‌کردیم در بورس می‌توان اقدام به شناسایی سود کرد.الان هم به هیچ موضوعی کاری نداریم و به دنبال خسارت و خلاف رویه عمل کردن هستیم.