اتمام مهلت واگذاری هلدینگ پتروشیمی تا پایان امسال

مهر- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصمیم هیات واگذاری مبنی بر تشکیل هلدینگ پتروشیمی با حضور ۱۲ شرکت و مدت زمان یکساله آماده‌سازی آن گفت: بر اساس قانون، هلدینگ پتروشیمی تا پایان امسال برای واگذاری زمان دارد.

داود خانی با اشاره به تصویب واگذاری ۱۲ شرکت پتروشیمی به صورت هلدینگ در بورس گفت: این تصمیم در جلسه هیات واگذاری به تصویب رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، هیات واگذاری اسامی شرکت‌های غیرضروری را از فهرست شرکت‌هایی که قرار بود به صورت هلدینگی واگذار شوند، خارج کرد. وی ادامه داد: پیش از این قرار بود ۲۴شرکت پتروشیمی در قالب یک هلدینگ زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شوند که این تصمیم منتفی و در جلسه مذکور مقرر شد این تعداد به ۱۲ شرکت تقلیل یافته و به نام هلدینگ شرکت پتروشیمی خلیج فارس واگذار شود. خانی اضافه کرد: قرار است این شرکت‌ها به هلدینگ مذکور منتقل شده و هلدینگ شرکت پتروشیمی خلیج فارس تقاضای پذیرش برای واگذاری سهام را به بورس ارائه دهد، همچنین این شرکت باید ترازنامه تلفیقی و صورت‌های مالی یک سال خود را برای پذیرش در بورس تهیه کند. وی مدت زمان آماده‌سازی این هلدینگ را بر اساس تصمیم هیات واگذاری یکسال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که بر اساس قانون باید هلدینگ پتروشیمی تا پایان امسال واگذار شود، اما یکسال زمان برای آماده‌سازی و پذیرش سهام این شرکت در بورس زمان لازم است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: هیات واگذاری به مدت زمان تعیین شده توجه نکرد و بیشتر فرآیند واگذاری را مد نظر قرارداد.