گروه بورس- ۴درصد از سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بابت بدهی سال‌های قبل دولت‌های متوالی به سازمان اوقاف و امور خیریه به این سازمان واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در خصوص واگذاری سهام موضوع رد دیون دولت به سازمان‌های حمایتی و نهادهای غیردولتی تصویب کردند که ۴درصد سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با قیمتی که در هیات واگذاری به تصویب می‌رسد به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شود.

چنانچه ارزش کل سهام شرکت‌ یادشده از مبلغ ۳۰میلیارد‌تومان بیشتر یا کمتر شود،‌ حسب مورد، تعدیلات لازم انجام می‌شود. سازمان اوقاف و امور خیریه هم متعهد شد که نسبت به پرداخت ۵‌‌میلیارد‌تومان بدهی اداره کل تربیت بدنی استان قم بابت زمین موقوفه مجموعه ورزشی شهید حیدریان به آستان مقدس حضرت معصومه (س) از محل سهام واگذار شده اقدام کند. همچنین از تاریخ ابلاغ این مصوبه، همه حقوق مالکانه سهام متعلق به انتقال گیرنده است و همه هزینه‌های واگذاری نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت می‌شود. این مصوبه در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۸۸ توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شده است.