در انتظار «دی»
گروه بورس- هدیه لطفی: حجم معاملات بازار فرابورس در روز گذشته با 90درصد رشد نسبت به معاملات روز دوشنبه مواجه شد و به رقم 546هزار و 250سهم رسید.
بازار OTC در روز گذشته شاهد معامله بیش از ۵۴۶هزار سهم به ارزش ۵۱میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال بود که ۵۰میلیارد ریال از این رقم در اختیار معاملات گواهی سپرده بانک کشاورزی بود.

روز گذشته 50هزار فقره گواهی سپرده بانک کشاورزی به ارزش 5میلیارد تومان در بازار معامله شد که با احتساب این رقم تاکنون 33درصد از کل گواهی‌های قابل عرضه این بانک به فروش رسیده است. شایان ذکر است گواهی یاد شده در 10 روز عرضه خواهد شد که طی دو روز گذشته 166هزار و 300فقره از این گواهی خریداری شده و مابقی در 10 روز آینده عرضه می‌شود. بر این اساس در روز اول عرضه این گواهی، 10درصد از اوراق، معادل 5میلیارد تومان توسط بانک اقتصاد نوین خریداری شده و 10درصد دیگر نیز به بانک پاسارگاد فروخته شده است. از سوی دیگر شرکت ترکویزپارتنرز لیمیتد اقدام به خرید دودرصد (معادل یک‌میلیارد تومان) از گواهی سپرده بانک کشاورزی کرده است. همچنین یک‌درصد دیگر از این اوراق توسط شرکت پرشیا ایکوییتی فاند خریداری شده است.
شایان ذکر است، این یک‌درصد معادل ۵۰۰میلیون تومان بوده است، همچنین روز گذشته تعداد ۲۸۷هزار و ۲۵سهم از سهام شرکت مرجان‌کار به ارزش یک‌میلیارد و ۴۵۸میلیون ریال در بازار فرابورس دادوستد شد.
همچنین هر سهم «کمرجان» در این بازار با 7/1درصد رشد قیمت به نرخ 5هزار و 76ریال رسید.
از سوی دیگر روز گذشته تعداد ۲۰۹هزار سهم از سهام کویرتایر به قیمت دو‌هزار و ۴۳ریال در OTC معامله شد و ارزش ناشی از این معاملات به ۴۲۷میلیون ریال رسید. شایان ذکر است در معاملات روز دوشنبه سرمایه‌گذاری امید ۲۰هزار سهم «پکویر» را در بازار فرابورس خریداری کرده است. یادآور می‌شود سرمایه‌گذاری امید سهامدار ۶۷درصدی «پکویر» است.
از سوی دیگر روز گذشته با وجود خریدار برای گواهی سپرده بانک اقتصاد نوین در قیمت 5درصد منفی، فروشنده‌ای برای این سهام یافت نشد و این گواهی بدون معامله باقی ماند. همچنین به دنبال جلسه معارفه بیمه دی در روز دوشنبه، امروز عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار فرابورس صورت می‌گیرد.
امروز ۵/۲درصد از سهام بیمه دی به عنوان سومین شرکت پذیرفته شده در OTC عرضه می‌شود.
شرکت بیمه دی با سرمایه اسمی 305میلیارد ریالی و 4هزار سهامدار فعالیت می‌کند. این شرکت در تاریخ 18مرداد ماه، پس از دو شرکت مرجان‌کار و کویرتایر، پذیرش شد و سهام آن به عنوان سومین شرکت در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود.