گروه بورس- در دیدار مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری با رییس سرمایه‌گذاری هنگ‌کنگ، راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، سامان قاسمی مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور بر ضرورت گسترش روابط بانکی میان دو کشور، پیشنهاد یادداشت‌تفاهم همکاری بین بورس‌های ایران و هنگ‌کنگ را مورد تاکید قرار داد.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: در این دیدار گسترش مبادله اطلاعات در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، خصوصی‌سازی‌، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسوول به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی در راستای سیاست‌های اصل‌۴۴ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: شرکت‌های خارجی می‌توانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشورمان مشارکت داشته باشند، که این موضوع فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های هنگ‌کنگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در عین حال روابط اقتصادی و تجاری ایران با هنگ‌کنگ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انتقال تجربیات موفق اقتصادی هنگ‌کنگ به ویژه درزمینه‌های بانکداری، فناوری اطلاعات و همچنین مبادلات علمی و فناوری به بخش‌های مربوطه در ایران می‌تواند در گسترش مناسبات دوجانبه سودمند باشد.

گالپین رییس موسسه سرمایه‌گذاری هنگ‌کنگ ضمن استقبال از پیشنهادهای مطروحه، ایران را کشوری با ثبات اقتصادی بالا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآور توصیف کرد که اطلاع‌رسانی کاملی توسط رسانه‌ها درباره آن صورت نگرفته است.

وی در عین حال خواستار تاسیس شرکت مشترک ایرانی - هنگ‌کنگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در کشور ثالث شد.