سنا- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار خبر منتشر شده درباره صدور مجوز افزایش سرمایه‌ موسسه اعتباری توسعه از سوی سازمان بورس را رد کرد.

روز سه‌شنبه روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه از اخذ مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی برای افزایش سرمایه ۲‌هزار‌میلیارد‌ریالی خبرداده بود که مدیر اداره نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار این خبر را رد کرد.

بهروز زارع گفت: مطابق ضوابط نظارت سازمان بر افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت‌هایی که نزد این سازمان به ثبت نرسیده‌اند به شرط آنکه از محل حق‌تقدم خرید سهام جدید توسط سهامداران این شرکت‌ها انجام شده و منجر به عرضه عمومی این سهام نشود، مشمول مقررات ثبت نزد سازمان نیست.

از این‌رو و در پی استعلام موسسه اعتباری توسعه با توجه به آنکه این موسسه نزد این سازمان به ثبت نرسیده و افزایش سرمایه مورد نظر از طریق حق‌تقدم خرید سهام توسط سهامداران فعلی انجام می‌شود، موضوع عدم شمول مقررات ثبت اوراق بهادار به موسسه مزبور اعلام شده است.

همچنین در نامه ارسالی به موسسه یاد شده تاکید شده که در صورت مشارکت نداشتن کامل سهامداران در افزایش سرمایه، عرضه عمومی سهام پذیره‌نویسی نشده منوط به اخذ مجوز از این سازمان است.

بدیهی است که این نامه مورد اشاره موسسه مزبور به معنای صدور مجوز افزایش سرمایه از طرف این سازمان نبوده و خبر اعلام شده توسط روابط عمومی این موسسه صحت ندارد.