سنا- معاون سازمان خصوصی‌سازی از بررسی درخواست‌های خرید مذاکره‌ای سهام ۴ شرکت در جلسه شنبه هفته آینده گروه مذاکره‌کننده خبر داد.

«سید مهدی عقدایی» گفت: تاکنون چندین خریدار درخواست‌های خرید خود را برای سهام شرکت‌های «کشت و صنعت شهید بهشتی»، «سیمان لوشان»، «رادیاتور اتومبیل آرمکو» و «مقره‌سازی ایران» به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند و ما این پیشنهادها را در جلسه گروه مذاکره‌کننده در ابتدای هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهیم. وی درباره ترکیب گروه مذاکره‌کننده برای فروش مذاکره‌ای گفت: دکتر کردزنگنه، رییس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی؛دکتر غلامی، معاون آماده‌سازی سازمان؛ آقای فاطمی‌زاده به عنوان مشاور وزیر اقتصاد؛ آقای مرعشی به عنوان نماینده اتاق ایران؛ نماینده شرکت مادرتخصصی مربوطه؛ یک نفر ناظر از نمایندگان مجلس و در نهایت بنده به عنوان معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ترکیب گروه مذاکره‌کننده را تشکیل می‌دهیم.

عقدایی در مورد اینکه آیا متقاضیان هم در این جلسات حضور خواهند داشت یا خیر؟ گفت: این گروه در وهله اول به بررسی پیشنهادها و درخواست‌ها می‌پردازد و در صورتی که نیازی به حضور متقاضی یا متقاضیان باشد، حسب مورد از آنها دعوت به عمل می‌آورد.

وی درباره زمان نهایی اعلام نظر گروه مذاکره‌کننده گفت: این مساله بستگی کاملی به میزان تعاملات گروه مذاکره‌کننده با متقاضیان دارد و از این رو نمی‌توان زمان خاصی را برای آن تعریف کرد. سازمان خصوصی‌سازی برای نخستین بار آگهی فروش مذاکره‌ای سهام ۴شرکت را که پیشتر از طریق مزایده به فروش نرسیده بودند در ۱۸ مردادماه منتشر کرد.

بر این اساس آگهی ۱۰۰‌درصد سهام شرکت‌های «کشت و صنعت شهید بهشتی»، ۳۳‌درصد «سیمان لوشان»،۶۵ /۲۵‌درصد «رادیاتور اتومبیل آرمکو» و ۱۸/۳۶‌درصد«مقره‌سازی ایران» برای فروش مذاکره‌ای منتشر شد.