گروه بورس- سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور سال 89 را با 7هزار و 200میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 320ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «وصندوق» برای سال مالی منتهی به شهریور سال 89 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 38درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 20درصد افزایش، سود عملیاتی 32درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 33درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل آن را سهم سود سرمایه‌گذاری‌های جدید و برنامه‌ریزی بابت فروش سهام اعلام کرده است.
این در حالی است که پیش‌بینی درآمد نقدی هر سهم «وصندوق» بر مبنای ۸۰درصد پیش‌بینی اعلام شده از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر محاسبه شده است.
همچنین پیش‌بینی تقسیم سود «وصندوق» برای سال مالی 89 مبلغ 250ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته شده است.
با توجه به صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده «وصندوق» در مرداد ماه سال ۸۷، افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۹هزار و ۶۰۰میلیارد ریال در اختیار هیات مدیره گذاشته شده است که افزایش سرمایه مرحله اول تا مبلغ ۷هزار و ۲۰۰میلیارد ریال آن انجام شده و به ثبت رسیده است.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با 7هزار و 200میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 240ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «وصندوق» برای سال مالی منتهی به شهریور امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۶درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۸۳درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را مبلغ 240ریال اعلام کرده بود که با وجود عدم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات آن تغییر کرده است. شرکت دلایل این تغییر را برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر و فروش سهام اعلام کرده است.
هیات مدیره «وصندوق» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۲۰۰ریال را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.