انتشار اوراق رهنی در انتظار مجوزبانک مرکزی

سنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتشار اوراق رهنی مسکن در انتظار مجوز بانک مرکزی است. «علی صالح‌آبادی» با بیان این مطلب، افزود: براساس ماده ۹ مقررات احتیاطی برای انتشار اوراق رهنی ابتدا باید بانک مرکزی مجوز مورد نیاز را صادر کند.

انتشار اوراق رهنی در انتظار مجوز بانک مرکزی

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از صدور مجوز توسط بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز این مجوز را ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چند ماه پیش، از آغاز فروش اوراق رهنی مسکن در بورس تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داده بود.

تاسیس بورس برق

وی در خصوص تاسیس بورس برق نیز گفت: تنها موافقت اصولی تاسیس بورس برق دریافت شده و مجوز نهایی آن نیز با کامل شدن مدارک نهایی و طرح تجاری و غیره ارائه خواهد شد که البته این مدارک هنوز کامل نشده است.

به گفته صالح‌آبادی، تاکنون تنها بحث کلیات بورس برق تایید شده اما جزئیات و گزارش‌های توجیهی آن هنوز کامل نشده و زمان تاسیس آن نیز غیرقابل پیش‌بینی است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص لایحه مالیاتی بورس و اوراق بهادار، گفت: این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

وی تصریح کرد:‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس پیشنهادهای خود را در خصوص وضعیت مالیات بازار سرمایه و سهام در قالب لایحه ارائه کرده و در صورت جمع‌بندی تمام مواد در کمیسیون لایحه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.