گروه بورس- شرکت قند پیرانشهر در پیش‌بینی بودجه سال مالی منتهی به تیر ماه ۸۹، افزایش فروش شکر با توجه به تولید چغندرقند و کاهش نسبت بهای تمام شده را مورد توجه قرار داده است. بنابر اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، قند پیرانشهر درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیر ماه ۸۹ را با ۶۹میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۵۳ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به تیر ماه امسال را مبلغ ۲۳۹ریال پیش‌بینی کرده بود که در پایان سال مالی توانست برای هر سهم مبلغ ۲۹ریال سود محقق کند.

پیش‌بینی عملکرد قند پیرانشهر برای سال مالی ۸۹ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۸هزار و ۵۷۹میلیون ریال کاهش نشان می‌دهد که دلایل این تغییرات را افزایش فروش شکر با توجه به تولید چغندر و کاهش نسبت بهای تمام شده و کاهش هزینه‌های مالی به دلیل پرداخت قسمتی از بدهی‌ها به بانک‌ها اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۷۵ریال به ازای هر سهم را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین شرکت اعلام کرده است که قیمت هر کیلو شکر را در پیش‌بینی به مبلغ ۷هزارریال منظور کرده است.