گروه بورس- شرکت سیمان اصفهان با سرمایه ۷۶میلیارد ریال، برای هر سهم مبلغ ۱۴۶۱ریال سود به طور خالص

پیش‌بینی کرد. بنابر اطلاعات منتشره سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سیمان اصفهان درآمد حاصل از فروش خود را در ۱۲ماه سال جاری، ۳۶۵میلیارد و ۲۱۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در سه ماه نخست سال، مبلغ ۱۲۲میلیارد و ۸۸میلیون ریال آن معادل ۳۳درصد را محقق

کرده است.

طبق این گزارش، سود عملیاتی این شرکت برای سال جاری، ۹۹میلیارد و ۵۴۵میلیون ریال پیش‌بینی شده که ۵۴درصد آن در سه ماه نخست سال جاری محقق شده است.

این در حالی است که مبلغ پیش‌بینی شده سال گذشته معادل ۲۰۱میلیارد و ۱۵۴میلیون ریال بوده که در سه ماهه گذشته ۱۸درصد آن را محقق کرده و این به نوبه خود بیانگر رشد سود عملیاتی این شرکت بوده است.

همچنین، پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه سال جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب از لحاظ فروش ۱۱درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۸درصد کاهش نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود؛ شرکت پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود سال ۸۸ را معادل ۷۰درصد سود خالص اعلام کرده است.

همچنین، تاکنون شرکت پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال‌های ۸۸ و ۸۷ را ارائه نکرده و این در حالی است که شرکت سیمان اصفهان، درآمد هر سهم سال ۸۸ را در تاریخ اول اردیبهشت سال جاری مبلغ ۱۴۶۱ریال پیش‌بینی کرده است.