گروه بورس- شرکت فرآورده‌های نسوز آذر در سه ماه ابتدایی امسال 11ریال سود برای هر سهم خود کنار گذاشت.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال ۸۸ را با سرمایه ۱۰۰میلیارد ریال مبلغ ۲۶۵ریال خالص پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در تاریخ ۴ اسفند ماه ۸۷ مبلغ ۲۵۳ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تغییر اخیر را اعلام نکرده است.
پیش‌بینی سود خالص پس از کسر مالیات سال88 شرکت 26میلیارد و 492میلیون ریال پیش‌بینی شده که شرکت سه ماهه یک‌هزار و 56میلیون ریال آن را محقق کرده است.
پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال شرکت نسبت به سال قبل ۸۴درصد افزایش دارد. همچنین پیش‌بینی فروش امسال شرکت با ۲۵درصد افزایش نسبت به سال قبل ۴۵۵میلیارد ریال اعلام شده که شرکت با کسب ۸۰میلیارد ریال آن ۱۸درصد پیش‌بینی خود را پوشش داده است. سود ناخالص شرکت نیز ۷۲میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۱۱میلیارد ریال آن در سه ماه تحقق یافته است.
شرکت پیش‌بینی سود عملیاتی امسال را نیز با افزایش 73درصدی نسبت به سال قبل 35میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که تنها 4درصد آن در سه ماه اول سال محقق شده است. هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ 16هزار میلیون ریال معادل 160ریال به ازای هر سهم از سود خالص سال مالی 88 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی امسال پیشنهاد دهد.