فارس- صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان طی ۶ماه، معادل ۵۰میلیارد تومان سرمایه جذب کرد. علی اسلامی بیدگلی در رابطه با آخرین وضعیت صندوق یکم ایرانیان اظهار داشت: این صندوق که به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بزرگ از ۱۴ بهمن سال گذشته راه‌اندازی شده در عرض ۶ ماه ۵۰‌میلیارد‌تومان سقف سرمایه را جذب کرد.

مدیر اجرایی صندوق یکم ایرانیان ادامه داد: با توجه به قیمت آماری و خالص ارزش دارایی هر واحد صندوق به مبلغ ۱۱۰‌هزار‌تومان، در حال حاضر بازدهی سالانه این صندوق به واسطه استقبال مطلوب سرمایه‌گذاران از مرز ۲۰‌درصد گذشته و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۶ ماه دیگر بازدهی سالانه ۲۱‌درصدی محقق شود.

وی با بیان اینکه به دلیل پر شدن سقف ۵۰‌میلیارد‌تومان امکان ادامه صدور واحدهای جدید وجود نداشته و مجبور به عودت سرمایه برخی متقاضیان شدیم، ادامه داد: درخواست افزایش سرمایه ۵۰‌میلیارد‌تومان دیگر به سازمان بورس

و اوراق بهادار داده شد که امید است با بررسی عملکرد صندوق یکم ایرانیان، مجوز افزایش سرمایه ۵۰‌میلیارد‌تومان صادر و امکان ادامه صدور واحدهای جدید فراهم شود. به گفته اسلامی بیدگلی، ارزش جاری صندوق یکم ایرانیان از مرز ۵۴‌هزار‌میلیارد‌تومان گذشته است و ترکیب دارایی‌های آن شامل وجوه نقد، شبه نقد، سهام شرکت‌های بورسی، اوراق مشارکت و گواهی سپرده بانک‌ها است.

وی ترکیب سرمایه‌گذاران صندوق یکم ایرانیان که در ۴۹۹‌هزار و ۷۷۲ واحد سرمایه‌گذاری کرده‌اند را اعلام کرد و گفت: در ترکیب سرمایه‌گذاری صندوق بیش از ۵۰۰ سرمایه‌گذار حقیقی و ۴۰ سرمایه‌گذار حقوقی مشارکت کرده‌اند. همچنین از نظر ریالی ۴۰‌درصد ارزش صندوق به حقیقی‌ها و ۶۰‌درصد آن به حقوقی‌ها تعلق دارد. اسلامی بیدگلی گفت: نسبت سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق یکم ایرانیان بالا است که انتظار می‌رود با دریافت مجوز ۵۰‌میلیارد‌تومان دوم، مشارکت افراد حقیقی صندوق افزایش یابد.