ایرنا- مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از انجام اقداماتی از سوی این شرکت برای افزایش نقد شوندگی بازار سرمایه کشور خبر داد. «حسن قالیباف اصل»‌با بیان آنکه افزایش میزان نقد‌شوندگی یکی از موارد بهبود بازار سرمایه است، افزود: شرکت بورس در این زمینه اقدام‌‌های مطلوبی انجام داده است تا جذابیت بازار برای سرمایه گذاران افزایش یابد. قالیباف با بیان آنکه مطالعات تطبیقی در این زمینه انجام و هم اکنون نهایی شده است،‌ گفت:‌ افزایش نقدشوندگی در بازار می‌‌تواند یکی از موفقیت‌‌های مهم در بورس باشد.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت و شرایط بازار سرمایه، گفت: بورس و اوراق بهادار در زمان حاضر از شفافیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است. وی با بیان اینکه بیشترین میزان شفافیت، هنگام پذیرش از شرکت‌‌ها گرفته می‌‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌‌ها برای پذیرش، اطلاعات خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال می‌‌کنند اما شرکت بورس هم این اطلاعات را پیگیری می‌‌کند و هر هفته در کمیته بازار، شرکت‌‌هایی را که با نوسان بالا همراه هستند، بررسی می‌‌کند تا اطلاعات بیشتر و شفاف تری از آنها دریافت و به بازار انعکاس یابد.

وی یادآور شد: شفاف سازی اطلاعات پس از پذیرش شرکت تنها برعهده شرکت بورس نبوده و کاری مشترک بین سازمان بورس اوراق بهادار و این شرکت است. وی ادامه داد: در این راستا شرکت بورس کمیته‌‌ای را به نام کمیته بازار شکل داده است که هر هفته جلساتی را تشکیل می‌‌دهد و شرکت‌‌هایی را که با نوسان دایم همراه بوده یا اطلاعات خود را براساس دستورالعمل افشا منتشر نمی‌‌کنند، مورد بررسی قرار می‌‌دهد. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس هم این موضوع را پیگیری می‌‌کنند تا در صورت لزوم اطلاعات مورد نیاز را از شرکت‌‌ها دریافت کنند. وی افزود: شرکت بورس هم پس از پذیرش، شرکت‌‌ها را رها نکرده و با ارسال نامه به شرکت‌‌ها روند حرکتی آنها را پیگیری می‌‌کند تا شرکت رابطه مناسبی با سرمایه گذاران داشته باشد.