سنا - میز صنعت با هدف شناسایی مشکلات صنایع مختلف و ارایه راهکار به منظور حل این مشکلات و کمک به توسعه صنایع بورسی شکل می‌گیرد.

معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس گفت: ‌در حال حاضر آیین نامه میز صنایع در شرکت بورس نهایی و برای تصویب در هیات‌مدیره به سازمان بورس ارسال شده است.
محمدرضا رستمی،‌ ادامه داد: شرکت بورس در میز صنعت نقش ناظر را داشته و حاضران در این میز شامل تولیدکنندگان، اصناف و کارشناسان مستقل بازار متولیان اصلی این میز به شمار می‌‌روند. البته این امکان وجود دارد که از نمایندگان دولت هم برای حضور در این میز دعوت شود، اما تلاش می‌شود تا پیشنهادات بیرون آمده از این جلسات به دولت منتقل شود تا کمکی به صنایع مختلف باشد.
مسوول پیگیری راه‌‌اندازی میز صنعت در شرکت بورس تصریح کرد: چنانچه میز صنعت در نظر داشته باشد تا جلسه‌ای را در خصوص مشکلات صنعت سیمان برگزار کند، یکی از افراد شناخته شده این صنعت با هماهنگی کارشناسان و خبرگان صنعت، به عنوان رییس میز انتخاب شده و از سایر تولیدکنندگان سیمانی، مدیران عامل شرکت‌های سیمانی، انجمن مربوطه، سهامداران نهادی و هلدینگ‌های فعال، کارشناسان مستقل صنعت و سهام‌داران حقیقی فعال در حوزه این صنعت دعوت می‌‌شود تا در کنار مدیرعامل بورس، معاون ناشران و اعضا و مدیر ناشران بورس به بررسی مشکلات و راهکارهایی برای برون رفت از آنها پرداخته شود.
وی ادامه داد:‌ هم اکنون ۱۰ صنعت بزرگ شامل مخابرات، فلزات اساسی، بانک، خودرو، سیمان، شرکت‌های چندرشته‌ای، سرمایه‌گذاری نفت، کک و سوخت (پتروشیمی‌ها)، کانی فلزی و حمل و نقل (کشتیرانی) بیش از۸۰ درصد بورس را در اختیار خود دارند. بنابراین با توجه به سهم این صنایع در بورس، اولویت میز صنعت با این صنایع خواهد بود.