ایسنا - اولین صندوق‌ زمین و ساختمان به نام صندوق چشمه در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و با انجام پذیره نویسی ۳۰‌‌میلیاردی در بورس یا خارج از بورس، فعالیت خود را از اواسط پاییز آغاز می‌کند. دکتر قاسم محسنی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از ثبت صندوق زمین و ساختمان چشمه در اداره ثبت شرکت‌ها خبر داد و گفت: صندوق ساختمان چشمه برای تاسیس صندوق‌ زمین و ساختمان از سازمان بورس مجوز تاسیس گرفت و این شرکت هفته گذشته در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

وی افزود: شرکت چشمه برای آغاز فعالیت باید طرح توجیهی خود به همراه جزئیات کامل مراحل اجرا و هزینه‌های ساخت را به سازمان بورس ارائه کند. همچنین مدیر ساخت این صندوق باید تعهد دهد که مراحل مورد نظر را طی مدت زمان و هزینه‌های پیش‌بینی شده اجرا کند.

محسنی خاطرنشان کرد: این مراحل باید مشخص شده و در نرم افزار کنترل پروژه و نرم افزارهای لازم برای مدیر ناظر و نیز گزارش‌ پیشرفت کار که از سوی مدیر ساخت ارائه خواهد شد، تهیه و آماده شود. همچنین سایت اینترنتی که قرار است از طریق آن اطلاعات به سرمایه‌گذاران منتقل شود، پیشرفت کار را ارائه کند. وی افزود: باید زمین پروژه نیز به نام صندوق باشد که پس از طی این مراحل صندوق چشمه‌ می‌تواند درخواست خود را به سازمان بورس مبنی بر پذیره‌نویسی عمومی ارائه کند.