مهر - معاون طرح و برنامه وزارت تعاون از تصویب آئین نامه تشکیل شرکت‌‌های تعاونی سهامی‌‌‌عام و ابلاغ آن در آینده ای نزدیک خبر داد. عبدالمجید غریب رضا از تشکیل ۷۷ هزار تعاونی جدید در ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان ۹۴‌‌درصد از تعاونی‌‌های بعد از انقلاب را شامل می‌‌‌شود.وی تعداد تعاونی‌‌های تشکیل شده در کشور را تا پایان سال گذشته، ۱۶۰ هزار و ۸۸۲ تعاونی اعلام کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در این خصوص میزان گرایش مردم به تعاونی‌‌ها را می‌‌‌توان به خوبی مشاهده کرد.

غریب رضا به برنامه ریزی و گرایش دستگاه‌ها در واگذاری تصدی‌‌های دولتی به تعاونی‌‌ها اشاره کرد و گفت: طی ۴ سال گذشته ۲۱ تفاهم نامه بین وزارت تعاون و وزارتخانه‌‌های دیگر منعقد شده و در این ارتباط ۱۰ مورد نیز در دست بررسی است.

وی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون برای سرمایه‌گذاری‌های جدید را مطرح کرد و افزود: بخش تعاون بهترین گزینه برای جایگزینی بخش دولتی است.

معاون وزیر تعاون ماده ۵ قانون اصل ۴۴ مبنی بر تشکیل بانک به دو صورت شرکت سهامی‌‌‌عام و تعاونی سهامی‌‌‌عام را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا زمینه تشکیل تعاونی‌‌های سهامی‌‌‌عام را به وجود آوریم، به نحوی که آئین نامه این نوع از شرکت‌‌ها به زودی ابلاغ خواهد شد.