فارس - مدیر سرمایه‌گذاری، امور سهام و مجامع فولاد مبارکه اصفهان گفت: معادل ۱۹‌میلیون و ۶۰ هزار و ۹۶۵ سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه به بازنشستگان این شرکت تعلق گرفت.‌

امیرحسین نادری با اشاره به اختصاص سهام ترجیحی به بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه افزود: پیرو درخواست‌های مکرر همکاران بازنشسته مبنی بر تخصیص سهام شرکت و همچنین دستور مدیرعامل شرکت و هماهنگی با رییس سازمان خصوصی‌سازی، در هفته گذشته معادل ۱۹‌‌میلیون و ۶۰ هزار و ۹۶۵ سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه از طریق سازمان خصوصی سازی به تعداد ۷۳۰ نفر از بازنشستگان این شرکت تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه بر‌اساس تصویب‌نامه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع آیین‌نامه نحوه‌ واگذاری سهام ترجیحی مندرج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به تاریخ ۲۰ خرداد ۸۸ و مکاتبات و پیگیری‌های مورد نیازی که از طریق سازمان‌های ذی‌ربط طی دو ماه گذشته توسط واحد امور سهام و مجامع انجام شده، اظهار داشت: سهام به موقع به مشمولان طرح واگذار شد.

مدیر سرمایه‌گذاری، امور سهام و مجامع تصریح کرد: نظر به اینکه طبق آیین‌نامه یاد شده استفاده همزمان از مزایای سهام عدالت و سهام ترجیحی مجاز نبود قبل از واگذاری سهام، قرارداد از سوی متقاضیان سهام ترجیحی امضا و سهام به کسانی که در مهلت مقرر برای امضا قرارداد مراجعه کردند، واگذار شد. وی با بیان اینکه برای اطلاع، مبلغ سهام قابل واگذاری حداکثر تا سقف ۱۰ برابر میانگین شش ماه آخرین مبلغ حقوق و مزایای مستمر دریافتی متقاضیان بر‌اساس احکام حقوقی آنها محاسبه شده،‌ گفت: اعلامیه میزان سهام، مبلغ کل سهام و سود آن پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه به آدرس پستی آنها ارسال خواهد شد.

نادری افزود: بازنشستگان برای اطلاع از جزئیات آیین‌نامه واگذاری سهام ترجیحی و همچنین قرارداد سهام ترجیحی می‌توانند به آدرس www.foolad.co.ir وب سایت امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه بخش اخبار مراجعه کنند.

وی به دلیل تماس‌های مکرر بازنشستگان به چند ماده از مواد مهم قرارداد واگذاری سهام ترجیحی اشاره و خاطرنشان کرد: سهام ترجیحی به صورت اقساطی، ۱۰ ساله و بدون احتساب سود فروش اقساطی است.

مدیر سرمایه‌گذاری، امور سهام و مجامع به کارمزدی به میزان دو درصد به منظور معامله سهام اشاره کرد و گفت: وصول عواید آن و پرداخت هزینه‌های احتمالی مربوط به کل بدهی افراد تعلق می‌گیرد که کل این کارمزد در سال اول کسر و به سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد.

وی افزود: اقساط سهام مزبور به صورت سالانه از سود تقسیمی مجمع عمومی عادی پرداخت می‌شود و چنانچه سود تقسیمی مجمع کفاف بدهی سالانه را ندهد، کمبود بدهی به صورت نقدی از حقوق و مزایای افراد کسر خواهد شد.

نادری اضافه کرد: چنانچه سود تقسیمی مجمع بیش از بدهی سالانه افراد باشد تفاوت سود نقدا به حساب حقوقی آنها واریز و اعلامیه آن به آدرس سهامداران ارسال خواهد شد.