ایسنا - فراخوان بازاریابی برای پذیرش شرکت‌ها در فرابورس (OTC) آغاز و حدود ۱۰ تقاضا به این شرکت ارائه شده است. علاوه بر این با سازمان خصوصی‌سازی، شرکت‌های تامین سرمایه و باشگاه‌های ورزشی مذاکراتی انجام شده تا فرابورس یکی از گزینه‌های واگذاری باشد.

علی سنگینیان، معاون توسعه و برنامه‌ریزی شرکت بورس و نماینده این شرکت در بازار فرابورس، اقدامات صورت گرفته در آغاز به کار بازار فرابورس را مورد توجه قرار داد و گفت: بعد از تصویب دستورالعمل پذیرش، دستورالعمل معاملات به سازمان بورس ارسال شد که در حال بررسی است و هنوز ارائه نشده است.

وی از تشکیل هیات پذیرش فرابورس خبر داد و گفت: نمایندگان هیات پذیرش معرفی شده و به زودی اولین جلسه هیات پذیرش تشیکل می‌شود.

همچنین در کنار این اقدامات فراخوان و بازاریابی برای پذیرش شرکت‌ها آغاز و تاکنون چند تقاضای پذیرش مطرح شده است.

دبیر هیات مدیره شرکت بورس خاطرنشان کرد: تاکنون کمتر از ۱۰ تقاضا به فرابورس ارائه شده است. به این ترتیب شرکت فرابورس با سازمان خصوصی‌‌سازی مذاکراتی انجام داده که در هیات واگذاری، بازار فرابورس یکی از گزینه‌های واگذاری باشد تا شرکت‌هایی که وارد بورس نمی‌شوند بتوانند از طریق فرابورس واگذار شوند.

سنگینیان گفت: همچنین مذاکراتی با چند باشگاه ورزشی شده است تا سهام آنها در فرابورس عرضه شود. از سوی دیگر برای عرضه گواهی سپرده بانکی با شرکت‌های تامین سرمایه و چند بانک مذاکراتی صورت گرفته است به این ترتیب اقدامات عملیاتی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گواهی سپرده بانکی باید موضوعات فنی از جمله اینکه این گواهی با چه نرخی وچه درصد سودی بازخرید شود و چگونه سپرده شود در حال بررسی است و زمان بر است.

سنگینیان ضمن اینکه از اعلام زمان آغاز به کار فرابورس خودداری کرد، افزود: بعد از واگذاری مجمع سالانه زمان زیادی نباید منتظر آغاز به کار این بازار بود و این بازار کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: زمانی که تقاضای پذیرش مطرح می‌شود باید اطلاعات لازم از جمله اصلاح اساسنامه و مصوبه مجمع ارسال شود که این موارد زمان‌بر است و اگر این اطلاعات آماده باشد به سرعت می‌توان شرکت را پذیرش، درج و عرضه کرد بنابراین کار عملیاتی برای این منظور آغاز شده است، ولی نمی‌توان زمان دقیقی برای آن ارائه کرد.