فارس- یک کارگزار بورس گفت: با اجرایی شدن بسته سیاست‌های بانک مرکزی، مزیت‌های سرمایه‌گذاری بازار مسکن کاهش و به مزایای دیگر بازارها مانند بازار سهام افزوده خواهد شد.

عباسعلی حقانی نسب در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در رابطه با بسته سیاست‌های بانک مرکزی اظهار داشت: انتشار و اجرای این بسته نظارتی به انضباط مالی بانک‌ها منتهی شده و تغییراتی را در تسهیلات، گردش نقدینگی و چگونگی نظارت در این حوزه به وجود خواهد آورد.
وی با بیان این مطلب که دو بازار مسکن و پول رقیب بازار سرمایه هستند، خاطرنشان کرد: در برابر حرکت نقدینگی به سمت بازار مسکن و افزایش تورم و به شرط عرضه درست سهام شرکت‌های دولتی و مشمول اصل 44 ، بازار سرمایه در کنترل جذب نقدینگی و کاهش تورم نقش قابل توجهی خواهد داشت.
وی افزود: با اجرایی شدن بسته سیاست‌های بانک مرکزی و کاهش تسهیلات مسکن ، مزایای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کاهش خواهد یافت و اگر شرایط توسعه بازار سرمایه فراهم شود، قابلیت کنترل تورم افزایش می‌یابد.
حقانی نسب با مقایسه بازارهای مسکن و سرمایه گفت: در برابر نرخ ریسک پائین بازار مسکن، انتظار بازدهی مطلوب و استفاده از مزیت‌های اهرمی سه‌گانه تسهیلات بانکی، پیش خرید و رهن در بازار مسکن (که موجب سرمایه گذاری و بازدهی مطلوب آن شده) و همچنین عدم برخورداری بازار سرمایه از چنین مزایایی و با توجه به انتظار بازدهی اندک، بالا بودن ریسک کاهش قیمت و نبود مزیت‌هایی چون استفاده از تسهیلات بانکی و ابزارهای مالی جدید، سرمایه‌ها به سمت بازار سهام حرکت نخواهند کرد.
این کارگزار تاکید کرد: هرچه مزیت‌های بازار مسکن کاهش یابد و به مزایای بازار سرمایه افزوده شود حرکت سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه منجر به کاهش تورم خواهد شد.