گروه بورس- در سه نظرسنجی که توسط دو سایت اینترنتی بورسی انجام شد، فعالان بازار نظرات خود را درباره افزایش ساعت معاملات، آینده بازار در سال ۸۷ و میزان سود و زیان خود در سال ۸۶ اعلام کردند. به گزارش خبرنگار ما، در پی پیشنهاد شرکت بورس در خصوص افزایش ساعات انجام معاملات سهام در تالارها، یک سایت اینترنتی اقدام به نظرسنجی در این زمینه کرده است.

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی «بورس‌نیوز» در این نظرسنجی که از ۲۸ اسفند ماه تاکنون از ۳۱۴نفر به عمل آمده بیش از ۹۰درصد کاربران تمایل خود را به افزایش ساعات معاملات ابراز کرده‌اند.

از سوی دیگر، سایت «ایران تحلیل» با انجام دونظرسنجی دیگر پیش‌بینی وضعیت کلی بازار در سال ۸۷ و برآیند سود و زیان سهامداران در سال ۸۶ را از فعالان بازار جویا شده‌ است.

«ایران تحلیل» در نتیجه نظرسنجی نخست خود، نظرات ۶۸۶ کاربر را لحاظ کرده است.

براین اساس، ۴۰درصد از کاربران (۲۷۵نفر) برای آینده بازار بین ۱۰ تا ۳۰درصد رشد پیش‌بینی کرده‌اند. در این میان پیش‌بینی ۱۹درصد کاربران (۱۳۷نفر) بیش از ۵۰درصد رشد برای بازار است. همچنین ۱۸درصد کاربران (۱۲۸نفر) بین ۳۰ تا ۵۰درصد رشد، ۹درصد کاربران (۶۵نفر) بین صفر تا ۱۰درصد افت، ۴درصد کاربران (۳۱نفر) بین ۱۰ تا ۳۰درصد افت و در نهایت ۷درصد کاربران (۵۰نفر) بیش از ۳۰درصد افت برای بازار سرمایه پیش‌بینی کرده‌اند. به این ترتیب، ۷۷درصد کاربران آینده بازار را مثبت و ۲۰درصد نیز آینده بازار را منفی ارزیابی

کرده‌اند.

سایت «ایران تحلیل» در یک نظرسنجی دیگر از کاربران خود خواسته است که صادقانه وضعیت برآیند سود و زیان خود در بورس را طی سال ۸۶ بیان کنند.

در نظرسنجی اخیر که توسط ۴۳۰نفر انجام شد، ۳۲درصد کاربران (۱۳۸نفر) حاصل خود در بازار را بیش از ۱۰درصد زیان اعلام کرده‌اند.

۲۰درصد از کاربران (۸۶ نفر) سود خود را بین صفر تا ۱۵درصد اعلام کرده‌اند.

همچنین ۱۸درصد از کاربران (۷۹نفر) اعلام کرده‌اند که بین صفر تا ۱۰درصد زیان کرده‌اند.

در این نظرسنجی، ۱۳درصد کاربران (۶۰نفر) بین ۱۵درصد تا ۳۰درصد سود، ۸درصد کاربران (۳۸نفر) بین ۳۰درصد تا ۵۰درصد سود و در نهایت ۶درصد کاربران (۲۹نفر) حاصل خود از بازار سرمایه را بیش از ۵۰درصد سود اعلام کرده‌اند.

در نتیجه این نظرسنجی مشخص شده است که ۴۷درصد کاربران در این بازار سود برده و ۵۰درصد نیز زیان کرده‌اند.