ایسنا- برخی مقاومت‌های دولتی و شناخت ناکافی بخش‌خصوصی همچنان از موانع خصوصی‌سازی در کشور است و در صورتی که‌ راهکاری اساسی برای این منظور اتخاذ نشود، این روند در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد. دکتر عباس هشی، حسابرس معتمد بورس، مشکلات خصوصی سازی را مورد توجه قرارداد و با اشاره به اینکه مانع اصلی خصوصی‌سازی بدنه دولت است، تصریح کرد: در حال حاضر هنوز به این واقعیت که مدیران و وزیران دولتی حاضر به واگذاری شرکت‌های دولتی نیستند، توجه نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر پتانسیل بخش خصوصی بر منابع مالی به راحتی در چرخه‌ اقتصاد زیرزمینی وارد شده و معاملات مسکن و دلالی شکل می‌گیرد، به بیان دیگر تاکنون شناسایی بخش‌خصوصی خریدار سهم انجام نگرفته است و به همین دلیل خریداری سهم توسط شبه دولتی‌ها مشاهده می‌شود.

این کارشناس بازار تصریح کرد: یکی از موانع خصوصی‌سازی محدودیت اصل ۴۴ بود که این امر در حال حاضر برطرف شده است، ولی موانع دیگر شامل برخی مقاومت‌های دولت و شناخت ناکافی بخش‌خصوصی کماکان گریبان‌گیر بازار است که برای این منظور باید در خصوصی‌سازی تجدید نظر شده تا راهکاری اساسی برای شناسایی بخش‌خصوصی واقعی صورت گیرد، در غیر این صورت این روند در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.