ایسنا- تعامل با سازمان بورس و تهیه برنامه استراتژیک پنج‌ساله مهم‌ترین برنامه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری است. علی ثقفی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه استراتژیک پنج‌ساله کانون در حال تدوین است. به دلیل پیچیدگی کار امیدواریم تا پایان خردادماه تهیه شود.

وی در ادامه گفت:‌ برنامه استراتژیک پنج ساله در روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری چهار همایش در سال، تدوین آیین‌نامه داخلی کانون، تشکیل کارگروه تخصصی برای آیین نامه اخلاق حرفه‌ای، تشکیل کارگروه ویژه آموزش، برگزاری امتحانات CIIA، انتشار فصلنامه تخصصی و تعامل و همکاری نزدیک با سازمان بورس از برنامه‌های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در سال جدید است که پیگیری خواهد شد. وی در مورد برگزاری امتحانات CIIA توضیح داد: تحلیل‌گران در این امتحانات که به صورت بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کرده و در صورت قبولی گواهی بین‌المللی دریافت می‌کنند.

ثقفی پیش‌بینی کرد: در سال ۸۷ این آزمون‌ها هر شش‌ماه یکبار و در دو دوره برگزار شود.

دبیر‌کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری هدف از برگزاری همایش‌های تخصصی کانون را تعامل و همفکری بین اعضای کانون و شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس دانست و اظهار کرد: برای این منظور باید با سازمان بورس تعامل و همکاری نزدیک برقرار کرده تا از این طریق مسائل و درخواست‌های مورد‌نظر را به دولت یا وزارت امور اقتصادی و دارایی انتقال دهیم.

ثقفی هدف اصلی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری را تعمیق بازار اوراق بهادار ذکر و عنوان کرد: باید طیف وسیعی از افراد وارد بازار شوند؛ زیرا یکی از زمینه‌های اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی بازار اوراق بهادار به عنوان ابزار مناسب برای خصوصی‌سازی است.

وی تاکید کرد: کانون‌ها باید به عنوان عصای دست سازمان بورس کمک و همفکری کرده تا این اهداف محقق و اعتماد مردم به سمت بازار جلب شود.