گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته با ثبت ۳/۴۴ واحد رشد به بالای مرز روانی ۱۰ هزار واحد رسید. در معاملات دیروز معامله‌گران با تشکیل صف‌های خرید عمده در نمادهای مختلف مواجه بودند. گل‌گهر با ۹۳/۲ میلیون سهم، چادرملو با ۷/۵ میلیون سهم، امید با ۲/۱ میلیون سهم، معادن و فلزات با ۸۱۷ هزار سهم و بانک پارسیان با ۷/۱۵ میلیون برگه سهم صف خرید، صدرنشینان بازار دیروز بودند. با آغاز بازار صف خرید سرمایه‌گذاری امید عرضه شد که ۵/۵ واحد تاثیر مثبت را به همراه آورد.

این تاثیر مثبت در برابر جمع‌آوری اولیه صف فروش فولاد خوزستان با تاثیر منفی ۹۱/۲ واحد و افت قیمت سهام پتروشیمی فن‌آوران با تاثیر منفی ۲واحد و همچنین تاثیر منفی ۳۸/۰ واحدی جمع‌آوری بخشی از صف فروش داروسازی جابرابن‌حیان موجب شد شاخص در ساعت ۱۰ و ۴۸ دقیقه، ۵۴/۶ واحد رشد کند.

در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه یک بلوک ۸/۱۰ میلیون سهمی مالی و اعتباری سینا در نرخ یک هزار و ۴۲ ریال معامله شد. بازگشایی نماد مارگارین با تاثیر مثبت ۴/۴ واحد، بازگشایی نماد بانک اقتصاد نوین با تاثیر ۸۹/۱۱ واحد و تاثیر ۷/۳ واحدی نماد لیزینگ صنعت و معدن موجب شد شاخص در ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه به ۸/۲۷ واحد رشد برسد. این رشد به‌رغم تاثیر منفی ۲/۴ واحدی بازگشایی نماد تولید مواد اولیه داروپخش به روند خود ادامه داد. عرضه سهام چادرملو با تاثیر ۹۸/۸ واحد باعث شد شاخص رشد ۳۴ را تجربه کند و با کمک ‌تاثیر ۹/۳ واحدی ملی مس و ۷/۶ واحد تاثیر امید به ۶/۴۴ واحد در پایان بازار دیروز برسد.