سنا- 12 شرکت جدید به پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ کارگزاری سهام عدالت اضافه شد. مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت با بیان مطلب فوق گفت: «در مرحله نخست چهارمیلیون و 918‌هزار نفر سهام عدالت را دریافت کردند.

در مرحله دوم نیز شش‌میلیون نفر که مشمولان روستایی و عشایری هستند سهام را دریافت کردند. در حال حاضر نیزدر حال واگذاری سهام عدالت به شش‌میلیون روستایی و عشایر هستیم.»محمدجواد شیخ با بیان اینکه واگذاری سهام عدالت به کارکنان دولت آغاز شده، افزود: «کارکنان آموزش و پرورش نخستین دریافت‌کنندگان سهام عدالت در میان کارکنان دولت هستند. به علاوه واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان و نیروهای مسلح شروع شده است.»وی ارزش کل سهام واگذار شده را تا کنون پنج هزار و ۷۵۰‌میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: «ارزش سهام واگذار شده در مرحله نخست دو هزار و ۳۵۰‌میلیارد تومان و ارزش سهام واگذار شده در مرحله دوم سه‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد تومان بود.»
مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت ادامه داد: «هم اکنون 5/44‌درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا، 30‌درصد از سهام شرکت مخابرات، 1/7‌درصد از سهام ایران خودرو، 1/5‌درصد از سهام سایپا، 8‌درصد از سهام چادرملو، 8/1درصد از سهام گل‌گهر، 12درصد از سهام ملی صنایع مس ایران، 25درصد از سهام بانک ملت، 25درصد از سهام پست بانک و بخشی از سهام ایرالکو، مپنا و فولاد خوزستان به پرتفوی سهام شرکت کارگزاری سهام عدالت افزوده شده است.
پیش از این سبد سهام عدالت ۷/۲۰درصد از سهام شرکت چادرملو، ۲۹درصد از سهام شرکت حمل ونقل پتروشیمی، ۲۴/۳۰‌درصد از سهام فولاد مبارکه، ۷/۳۰‌درصد از سهام نیروترانس، ۲۰‌درصد از سهام ملی صنایع مس، ۷/۴۰‌درصد از سهام پارس سوییچ، ۳۵‌درصد از سهام کاغذ مخابراتی ایران، ۵۰‌درصد از سهام سیمان داراب، ۹/۱۰‌درصد از سهام گل‌گهر، ۳۴‌درصد از سهام سیمان دشتستان، ۴۶/۳۹‌درصد از سهام فولاد آلیاژی، ۹/۲۹‌درصد از سهام سابیر، ۳۴‌درصد از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ایران و ۴۲‌درصد از سهام مشانیر را در اختیار داشت.»
وی یادآور شد: «بنابراین با اضافه شدن سهام یاد شده‌، درصد مالکیت کارگزاری سهام عدالت از سهام چادرملو به 7/28‌درصد، گل‌گهر به 7/12‌درصد و صنایع مس ایران به 28‌درصد رسید.»
شیخ در مورد زمان واگذاری سود سهام عدالت به دارندگان این سهام گفت: «مجمع شرکت کارگزاری سهام عدالت در پایان تیر ماه و پس از برگزاری آخرین مجامع شرکت‌های بورسی برگزار می‌شود.
این در حالی است که مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در پایان شهریور ماه و مجمع تعاونی‌های استانی در پایان مهر ماه هر سال برگزار می‌شود. به همین دلیل پرداخت سود سهام‌داران از آبان ماه انجام خواهد شد.‌»
وی ابراز داشت: «سود سال گذشته سهام عدالت ۳۴۶‌میلیارد تومان بود که از این میزان بخشی بابت قسط، هزینه‌های شرکت‌های استانی و تعاونی‌ها صرف شد. میزان ۱۸۷‌میلیارد تومان نیز در قالب سود سهام عدالت توزیع شد.»