فارس - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چگونگی واگذاری و دسته بندی ۵۳۱ شرکت فهرست شده دولت را اعلام کرد.

علی صالح آبادی گفت: ۵۳۱ شرکت قابل واگذاری در سه گروه شرکت‌های بورسی، مزایده‌ای و حاکمیتی، تقسیم‌بندی می‌شوند و به جز شرکت‌های حاکمیتی دو گروه دیگر تا تیرماه ۸۷ مهلت دارند تا درخواست پذیرش را به سازمان بورس ارائه کنند. وی ادامه داد: بر اساس شرایط شرکت‌ها، ۵۳۱ شرکت فهرست شده در سه گروه حاکمیتی، بورسی و مزایده‌ای قرار می‌گیرند که در رابطه با شرکت‌های حاکمیتی مانند سازمان حسابرسی و صندوق ضمانت صادرات، وزیر مربوطه به همراه وزیر اقتصاد باید نسبت به تفکیک شرکت‌های حاکمیتی از تصدیگری اقدام کنند و در صورت وجود اختلاف نظر با نظر معاون اول رییس جمهور تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با دو گروه دیگر خاطرنشان کرد: دیگر شرکت‌های فهرست شده باید تا تیرماه سال ۸۷ نسبت به ارائه مدارک درخواستی و تشکیل پرونده در بورس اقدام کنند تا با تشخیص سازمان و شرکت بورس شرکت‌های قابل واگذاری در بورس و مزایده‌ای مشخص شوند.

صالح‌آبادی در پاسخ به این سوال که چنانچه برخی از شرکت‌ها در مهلت مقرر اقدام به ارسال اطلاعات و مدارک نکنند چه پیش می‌آید، گفت: در این صورت مدیران این گونه شرکت‌ها با دولت و تصمیمات مقامات مسوول مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: از جمله مباحث مربوط به واگذاری شرکت‌ها که دارای ایراد است احتمال ممانعت مدیران برخی شرکت‌ها برای حضور در بورس است که دولت با این اقدام از چنین احتمالی جلوگیری کرد.