گروه بورس- معاون سازمان خصوصی‌سازی جدیدترین نتایج واگذاری سهام شرکت‌ها را تشریح کرد. اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به برگزاری جلسه شب دوشنبه کمیته واگذاری سهام شرکت‌ها گفت: بر اساس مصوبات کمیته واگذاری مقرر شد ۴۵درصد از سهام شرکت‌های تایدواتر و تراکتورسازی ایران از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت شرکت مخابرات به کجا انجامید؟ اظهار داشت: با توجه به حل مشکل ودایع این شرکت و باقی ماندن این ودایع در صورت‌های مالی و تبدیل نشدن آن به سهام مقرر شده کمیته‌ای متشکل از شرکت مخابرات، سازمان خصوصی‌سازی و بورس تشکیل شود تا قیمت سهام این شرکت بزرگ نیز برآورد شود.

اسماعیل غلامی، همچنین در گفت‌وگو با «ایسنا» از تصویب شش شرکت برای واگذاری از طریق مزایده در جلسه هیات عالی واگذاری خبر داد و افزود: در این جلسه واگذاری ۴۴درصد سهام شرکت تراکتورسازی، ۴۹درصد بوستانو، ۴۴درصد تایدواتر، ۲۱درصد سردخانه استقلال، ۳۳درصد قند کرج و ۱۰۰درصد خیبر تصویب شد که سهام این شرکت‌ها تا پایان سال واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین سهام شرکت‌های ماشین‌سازی تبریز، طوس نیرو و کارخانه‌های پشم‌بافی مقدم نیز تا پایان سال از طریق مزایده واگذار خواهند شد. غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد سهام شرکت‌های کشتیرانی، پالایشگاه اصفهان و مخابرات نیز تا پایان سال واگذار خواهند شد.