گروه بورس- بین‌المللی محصولات پارس گزارش عملکرد سه ماهه منتهی به آذر ماه خود را منتشر کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، بین‌المللی محصولات پارس طی این مدت ۲۵درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم و ۲۲درصد درآمد حاصل از فروش سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ شرکت را محقق کرده است. «شپارس» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ را با ۴۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۴۹ریال پیش بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد بین‌المللی محصولات پارس برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد کاهش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته ۳درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۵درصد کاهش و سود خالص حدود ۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: مبلغ ۳۵۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (معادل ۱۹درصد از کل سود خالص و مبلغ ۸۸ریال به ازای هر سهم) برای سال مالی ۸۷ شامل درآمد حاصل از سود اوراق مشارکت به مبلغ ۲۵۰۰میلیون ریال و درآمد حاصل از سود سهام به مبلغ یک‌میلیارد ریال است. هیات‌مدیره «شپارس» تصمیم دارد ۱۰درصد سود خالص سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

«شپارس» طرح تاسیس کارخانه تولید مواد پاک‌کننده در جنت‌آباد گرمسار را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۳۸میلیارد و ۴۷۸میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ ۷۱میلیارد و ۸۸۶میلیون ریال (درصد پیشرفت کار تاکنون ۴۷درصد) است در دستور کار دارد ضمنا زمان بهره‌برداری طرح، مهر ماه سال ۸۷ اعلام شده است.