گروه بورس- سرانجام دبیرکانون کارگزاران بورس انتخاب شد. به گزارش خبرنگار ما، علی‌اصغر کبوته، قائم‌مقام سابق جامعه حسابداران رسمی ایران به عنوان دبیر کانون کارگزاران برگزیده شد.

وی پس از تغییر دبیرکل جامعه حسابداران رسمی به عنوان عضو هیات‌مدیره در این نهاد فعالیت می‌کرد و در نهایت از این سمت نیز استعفا کرد. کبوته دراین باره به خبرنگار ما گفت: من علاقه زیادی به جامعه حسابداران رسمی داشتم و در تصمیمات احساس مسوولیت می‌کردم؛ زیرا نقش این نهاد را در اقتصاد کشور بسیار موثر می‌دانم.

وی افزود: به دلیل اختلاف‌نظرهای موجود، دریافتم که حضور نیروهای جدیدتر و تازه‌نفس می‌تواند در جهت رشد جامعه موثر واقع شده و مانع از تضعیف جامعه می‌شود، به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کردم.

دکترکبوته درباره کانون کارگزاران گفت: با توجه به اصل ۴۴ و ابلاغیه مقام معظم رهبری در اجرای بندهای این اصل، این کانون به دلیل برخورداری از جایگاه ویژه در بورس می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و در جهت پیشبرد اهداف سازمان بورس و خصوصی‌سازی و دیگر سازمان‌ها موثر واقع شود و تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشور بگذارد.

وی سپس به رئوس برنامه‌های کانون کارگزاران اشاره کرد و گفت: ابتدا باید اساسنامه فعلی کانون را که به تصویب شورای بورس رسیده، اجرا کرد و در صورت بروز مشکلات احتمالی، پیشنهادهای اصلاحی را ارائه کنیم؛ البته هنوز برای اصلاح اساسنامه کمی زود است و باید حداقل ۶ماه بگذرد.

همچنین باید با تمامی کارگزاران درباره موضوعات مطرح‌شده در بازار به جمع‌بندی و تفاهم برسیم.

کبوته ادامه داد: کانون کارگزاران به دلیل تازه‌تاسیس بودن در نزد جامعه اقتصادی کشور آن طور که باید، شناخته شده نیست و باید از طریق رسانه‌های جمعی معرفی شود و نقش و آثار آن در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر باید بحث آموزش و تحقیقات، پیوسته در کانون موردتوجه واقع شود تا کانون از لحاظ علمی، جایگاهی مناسب و درخور داشته باشد. افزون‌بر این، «اکبر زرگانی‌نژاد» سخنگوی کانون کارگزاران نیز درباره انتخاب یادشده گفت: انتخاب اعضای هیات‌عامل کانون بر عهده شورای کانون است و این شورا پس از انجام مذاکرات و جمع‌بندی آنها، پیشنهاد خود را به سازمان بورس ارائه کرده و تایید نهایی را از سازمان دریافت می‌کند.

وی افزود: شورای کانون پس از مدتی مذاکره، دکتر کبوته را به عنوان دبیر کانون سازمان بورس معرفی کرده و در انتظار تایید نهایی است که به احتمال قوی، ایشان پذیرفته خواهند شد.

این کارگزار بورس اظهار امیدواری کرد: با توجه به سوابق طولانی نامبرده در حرفه حسابرسی و ارتباط نزدیک با بازارهای مالی و نیز آشنایی کامل با فضای بازار سرمایه و کارگزاران، ما امیدواریم حضور دکتر کبوته در کانون منشا خیر باشد.

به گزارش خبرنگار ما، پیش از این دکتر «حسینی»، دبیر کانون کارگزاران بود.