دومین کنفرانس تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت (OIPF) در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه ۸۶ در تهران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما این کنفرانس با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی صنعت نفت از جمله پیمانکاران، مشاوران، سازندگان تجهیزات صنعتی و نمایندگی‌های شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی نفتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. محورهای اصلی این کنفرانس عبارتند از: آخرین تحولات کلان صنعت نفت ایران و جهان، نهادهای حقوقی- سیاسی و چالش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و تامین مالی پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت.

بر اساس این گزارش، شناسایی نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و چالش‌های توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، ارائه آخرین روش‌های تامین مالی پروژه‌های نفتی، شناخت و معرفی بازارهای مالی و بررسی تجربه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه تامین مالی پروژه‌های نفتی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. این کنفرانس به دلیل اهمیت موضوع، مخاطبان زیادی را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، مدیران ارشد اجرایی دولتی و خصوصی، محققان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها، وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و صنایع و شرکت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ما در کنار برگزاری کنفرانس OIPF شش کارگاه تخصصی آموزشی با حضور کارشناسان زبده سرمایه‌گذاری و صنعت نفت، برپا می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در این کارگاه‌ها مسائل حقوقی، نقش بانک‌ها، روش‌های ارزیابی، تامین مالی از طریق صکوک را فراگیرند.

برگزاری این کنفرانس فرصتی است برای ملاقات و مذاکره تصمیم‌گیران ارشد صنعت نفت و بازار پول و سرمایه ایران و خاورمیانه و طرح و بررسی چالش‌های موجود در این حوزه‌ها.