سنا- مسوول فرهنگ‌سازی و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌: بیش از چهار هزار مقاله به دبیرخانه نخستین دوره مسابقه مقاله‌نویسی بورس ارسال شده است. سید‌مجتبی فنایی با اظهار شگفتی از ارسال این تعداد مقاله به دبیرخانه مسابقه مقاله‌نویسی بورس افزود‌: بر‌اساس آخرین آمار وزارت آموزش و پرورش، این تعداد شرکت‌کننده مقام نخست مسابقه‌های مقاله را در سطح این وزارتخانه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه مسابقه مقاله‌نویسی بورس در ۳۰ استان و شهرستان‌های استان تهران بین معلمان کلیه مقاطع تحصیلی و دانش‌آموزن مقطع متوسطه و هنرستان سراسر کشور برگزار شد، افزود : هم‌اکنون مراحل پایانی گزینش مقالات برتر در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال انجام می‌شود.

فنایی اظهار داشت‌: مراحل اجرایی برگزاری نخستین دوره مسابقه مقاله‌نویسی بورس از شهریورماه گذشته در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد که خوشبختانه با همکاری مطلوب وزارت آموزش و پرورش، استقبال بی‌نظیری از این مسابقه شده است.

مسوول فرهنگ‌سازی و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نحوه گزینش مقالات برتر گفت‌: برای رعایت عدالت، مقاله هر فرد با مقالات سایر شرکت‌کنندگان در همان استان مقایسه و در نهایت دو مقاله برتر و چهار مقاله منتخب به عنوان برنده اعلام خواهند شد.

وی افزود‌: برای تسهیل در امر ارسال مقالات‌، علاوه بر در نظر گرفتن دبیرخانه جشنواره در اصفهان (به دلیل مرکزیت جغرافیایی این استان‌) روند دریافت مقالات به گونه‌ای تنظیم شد تا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند مقالات خود را از طریق ادارات آموزش و پرورش شهر خود به دبیرخانه ارسال کنند.

فنایی با بیان اینکه ۱۰۰ کارشناس مسوولیت ارزیابی اولیه مقالات را برعهده داشتند، گفت‌: ۲۴ مقاله برتر هر استان (‌۱۲ مقاله معلمان و ۱۲ مقاله دانش‌آموزان‌) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد تا ۱۰ داور کار بررسی مقالات را انجام دهند.