فارس- مدیرعامل شرکت بورس جزئیات همکاری بورس‌های ایران و اندونزی را تشریح کرد و از پذیرش متقابل شرکت‌ها در بورس دو کشور و فعالیت شرکت‌های کارگزاری ایرانی در بورس اندونزی خبر داد. علی رحمانی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای بین مسوولان بورس‌های ایران و اندونزی گفت: براساس این تفاهمنامه شرکت‌های ایرانی و اندونزیایی در بورس دو کشور پذیرش متقابل خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور ۲۴ شرکت کارگزاری در بورس اندونزی، شرکت‌های کارگزاری ایرانی نیز خواهند توانست بعد از اخذ مجوزهای مربوطه در بورس این کشور فعالیت کنند.

رحمانی ضمن بیان این مطلب که مسوولان بورس اندونزی برای حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها در بورس ایران ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند ادامه داد: متولیان بورس اندونزی برای گسترش فعالیت‌های خود در خاورمیانه به ایران توجه ویژه‌ای دارند و خواهان همکاری‌های گسترده هستند.

مدیرعامل شرکت بورس تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰درصد حجم معاملات بورس اندونزی توسط سرمایه‌گذاران بین‌المللی انجام می‌شود می‌توان برای تامین منابع مالی بازار سهام ایران و حضور سرمایه‌گذاران خارجی از طریق اندونزی برنامه‌هایی را اجرا کرد.

رحمانی ادامه داد: از جمله نکات مهم بورس اندونزی انجام ۷۰درصد معاملات به صورت الکترونیکی است که در این رابطه مقرر شده تجارب معاملات الکترونیکی موجود در اختیار مسوولان و کارشناسان بورس ایران قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به این نکته امضای تفاهمنامه بین بورس‌های ایران و اندونزی انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های آن کشور داشت، گفت: ارزش روز بورس اندونزی چهاربرابر بورس ایران و حدود ۲۰۰میلیارد دلار است و از ۲۴۰میلیون نفر جمعیت فقط ۶۰۰هزار نفر در بازار سهام اندونزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باقی فعالان از سرمایه‌گذاران خارجی هستند.