ایرنا - سمینار آموزشی خصوصی‌سازی سیاست‌های کلی ‌اصل ۴۴ قانون اساسی در سالن کنفرانس مرکز IT جزیره کیش برگزار شد.

در این دوره آموزشی معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، موسسات و شرکت‌های تابعه با فرآیند خصوصی‌سازی به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی آشنا شدند. در این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان با اهداف کلی سیاست‌های اصل ۴۴ مراحل تدوین، ابلاغ و تصویب لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مطلع شدند.

همچنین سیاست‌های کلی مغفول مانده در تصویب لایحه، قوانین و مقررات متاثر از سیاست‌های کلی، مناطق آزاد و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از دیگر موضوعات مورد بحث این دوره آموزشی در کیش بود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون و مدرس این دوره آموزشی گفت: مناطق آزاد کشور باید در زمینه خصوصی‌سازی پیشرو باشند و برای تسریع در آن باید مسوولان به یک اجماع مهندسی اقتصادی در این مناطق برسند.

منوچهر یزدانی ‌افزود: اعمال حاکمیت و توسعه دو وظیفه اصلی مناطق آزاد هستند و این مناطق می‌توانند در بخش توسعه‌ای خصوصی‌سازی را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

به گفته وی، با تصویب ضوابط و مقررات خصوصی‌سازی خاص مناطق آزاد و مشخص شدن سیاست‌های کلی مناطق‌آزاد دراین زمینه دست‌اندرکاران این مناطق می‌توانند با ضوابط مربوطه خصوصی‌سازی را در این افزایش دهند.

وی با بیان آنکه خصوصی‌سازی در برخی از کشورها با سرعت بیشتری انجام شده و در برخی از کشورها روند آن کند بوده است، پیشنهاد کرد: به علت مشکلات تسریع خصوصی‌سازی در کشورمان باید به تدریج انجام شود.