گروه بورس- شرکت گروه صنعتی بوتان با افزایش فروش آبگرمکن و شوفاژ، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ ۱۳۰ریال تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «لبوتان» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی جاری را با سرمایه ۱۱۴میلیارد ریال مبلغ ۷۰۳ریال اعلام کرده بود که پس از اعمال تعدیل این رقم به مبلغ ۸۳۳ریال افزایش یافت. این شرکت دیگر دلایل تعدیل را کاهش بهای تمام شده به دلیل افزایش تعداد تولید شوفاژ و آبگرمکن اعلام کرده است. این شرکت توانست طی دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه ۸۶، معادل ۷۴درصد از پیش‌بینی فروش خود را پوشش دهد. درآمد حاصل از فروش این شرکت مبلغ ۷۲۵میلیارد و ۸۵۷میلیون ریال اعلام شده است که پیش‌بینی فروش سال مالی ۸۶ آن برابر ۹۸۶میلیارد و ۴۲۶میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی عملکرد «لبوتان» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۷درصد افزایش، بهای تمام شده ۳۱درصد افزایش، سودعملیاتی ۸۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت تصمیم به انجام طرح توسعه جهت تولید محصولات جدید گرفته است. مطابق برنامه زمانی شرکت، طرح مزبور در سال آتی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید که قسمتی از منابع موردنیاز این طرح، از محل افزایش سرمایه تامین خواهد شد. بوتان در نظر دارد سرمایه خود را ظرف ۲سال آینده از مبلغ ۱۱۴میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال (معادل ۴/۷۵درصد سرمایه فعلی) افزایش دهد.