«صکوک» و «فیوچر» در دستور کار شورای بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: مجوز فعالیت صندوق‌های املاک و مستغلات تا پایان امسال صادر می‌شود

سنا - سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌: دو ابراز جدید مالی در آستانه اخذ مجوز از شورای عالی بورس و اوراق بهادار است.

دکتر «علی صالح‌آبادی» به نشست آتی شورای عالی بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و افزود‌: در این جلسه دو موضوع مهم در دستور کار اعضا قرار دارد. وی با بیان اینکه صکوک اجاره در کمیسیون فرعی شورای عالی بورس و اوراق بهادار به جمع‌بندی نهایی رسیده است، اظهار داشت‌: در نشست آتی شورا‌، این موضوع مطرح و به تصویب می‌رسد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار قراردادهای آتی (فیوچر) را از دیگر موارد نشست آتی شورای عالی بورس اعلام کرد و گفت‌: بحث قراردادهای آتی در کمیته تخصصی فقهی این سازمان تکمیل شده است، به طوری که استفتاتی نیز در این زمینه انجام شد و هم‌اکنون آماده ارائه به شورای عالی بورس است. وی موافقت اصولی پذیرش شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس مالزی را از دیگر موضوعات نشست آتی شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و اظهار داشت‌: خوشبختانه مذاکرات خوبی میان نمایندگان شرکت ملی صنایع مس ایران و بورس مالزی انجام شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به دستاوردهای مطلوب سفر نمایندگان شرکت ملی مس صنایع ایران به مالزی اشاره کرد و گفت‌: پیشرفت‌های خوبی در ماه‌های اخیر برای پذیرش این شرکت در بورس مالزی صورت گرفته است که امیدواریم با اخذ موافقت اصولی شورای‌عالی بورس، این امر تسریع یابد.

دکتر صالح‌آبادی از همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با وزارت مسکن و شهرسازی برای راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات خبر داد و افزود‌: سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان امسال‌، مجوز این صندوق‌ها را صادر خواهد کرد.

وی جمع‌بندی چارچوب اوراق مشارکت در بورس، تدوین گزارش نمونه هیات‌مدیره‌ها به مجامع، صدور مجوز برای صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی را از دیگر موضوعات سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان سال ۸۶ اعلام کرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سه درخواست برای تشکیل بازارهای خارج از بورس (OTC) به شورای‌عالی بورس ارائه شده است، گفت‌: به طور حتم تا پایان امسال، OTC با ساختار جدیدی در شورا مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند جلسه با درخواست‌کنندگان تشکیل OTC برگزار شده است، اظهار داشت‌: اعطای مجوز تنها در حوزه اختیار شورای‌عالی بورس است که امیدواریم متقاضیان بتوانند شرایط لازم را برای اخذ مجوز فراهم کنند.