گروه بورس- از ابتدای فعالیت بورس قزوین تاکنون پنج‌هزار و ۶۶۴نفر در تالار منطقه‌ای قزوین تحت آموزش قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار ما، دکتر شهرآبادی، مدیر تالار منطقه‌ای قزوین با اشاره به اهمیت آموزش در خرید و فروش سهام گفت: بورس‌های منطقه‌ای از زمان راه‌اندازی دو رویکرد آموزش مباحث سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینه برای خرید و فروش سهام را مدنظر قرار دادند. وی ادامه داد: بورس منطقه‌ای قزوین از سال ۸۴ شروع به فعالیت کرده است و مشکل عمده ما عدم آشنایی مردم با بورس و مباحث آن بود.

مدیر تالار منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: به این ترتیب به طور مرتب به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مقدماتی تا پیشرفته پرداختیم. وی ادامه داد: در کلیه این کلاس‌ها که به طور رایگان در تالار بورس قزوین برگزار کردیم به دنبال آموزش چگونگی خرید و فروش سهام بودیم، تا بیاموزیم که چگونه افراد سهامدار باشند و در واقع ماهیگیری را به آنها آموزش دادیم تا هرچه بیشتر زمینه خرید و فروش فراهم شود.

شهرآبادی تاکید کرد: پژوهش نیز از جمله مباحثی است که در تالار قزوین به طور جدی به آن پرداخت می‌شود و هر ماه حداقل یک مقاله را در نشریات سازمان بورس داریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ شرکت استان قزوین بورسی هستند، گفت: استان قزوین با این تعداد شرکت بورسی بعد از تهران رتبه دوم را از نظر شرکت‌های بورسی در اختیار دارد.

شهرآبادی همچنین از شناسایی شرکت‌های دیگر برای ورود به بورس خبر داد و افزود: تعداد شرکت‌های پرپتانسیل که شرایط ورود به بورس را دارند در استان زیاد است؛ اما تاکنون شرایط برای ورود آنها مهیا نبوده است. وی خاطرنشان کرد: این بحث بسیار جدی است و ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در این بخش تعداد شرکت‌های بورسی استان را به ۵۰شرکت برسانیم.

شهرآبادی افزود: ارزش ریالی مبادلات انجام شده بورس منطقه‌ای قزوین از ابتدای سال ۸۴ تاکنون مبلغ ۳۰۳۹میلیارد و ۵۲۹میلیون ریال

است که یک‌هزار و ۷میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال آن مربوط به ۹ماه نخست امسال است.

مدیر تالار منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به اینکه سیستم جدید معاملات، بازار را به سمت بورس الکترونیک خواهد برد، گفت: به این ترتیب دیگر لازم نیست که معاملات صرفا در تالار منطقه‌ای استان‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بورس منطقه‌ای مشهد، معاملات به دفاتر کارگزاری‌ها منتقل شده است، گفت:‌ در سایر مناطق هم می‌توان با انتقال معاملات به کارگزاری‌ها،‌ امکان دسترسی راحت‌تر شهروندان به معاملات را راحت‌تر کرد.

شهرآبادی همچنین افزود: انتقال معاملات به کارگزاری‌ها باعث می‌شود تا کارگزاران در شهرهای مختلف حضور بیشتری داشته باشند.