فارس- رییس سازمان بورس اوراق بهادار کشور گفت: بازار سرمایه آماده است تا با دریافت اطلاعاتی درباره کارکرد نظام ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات کشور در بورس از آن استفاده کند. به گزارش فارس به نقل از نقطه رسانه‌ای ایران کد، علی صالح آبادی با اعلام این مطلب افزود: هنوز اطلاعات کامل و جامعی درباره کارکردها و تاثیرات ایران کد بر بازار سرمایه دریافت نکرده‌ام، بنابراین به طور دقیق نمی‌توانم بگویم که بورس چه کمکی می‌تواند از این نظام ملی دریافت کند.

وی اظهار داشت: حتی نمی‌دانیم که امکان اتصال بازار سرمایه و ایران کد وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد این دو نهاد چگونه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند یا از هم تاثیر پذیرفته و مثلا اطلاعات رد و بدل نمایند.

صالح آبادی تصریح کرد: در این راستا ما آماده برگزاری نشست‌های مشترکی با دوستان مرکز ملی شماره‌گذاری هستیم تا ضمن دریافت اطلاعات و آشنایی با سیستم، راه‌های همکاری مشترک را بررسی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بورس کشور از زاویه‌های مختلف در حال توسعه است و الکترونیکی شدن در راس برنامه‌های ما قرار دارد. لذا از الحاق یا تبادل اطلاعات با نظام‌های الکترونیک گسترده که بتوانند ما را در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات به درون بورس یاری دهند، استقبال می‌کنیم.