گروه بورس - آهنگری تراکتورسازی ایران تا پایان 6 ماه منتهی به شهریور مبلغ 159میلیارد و 396میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار درآمد حاصل از فروش «خاهن» در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴درصد افزایش داشته است و معادل ۴۷درصد از پیش‌بینی فروش شرکت را محقق کرده است.
«خاهن» درآمد هر سهم امسال را با 64میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 620 ریال پیش‌بینی کرده است که طی نیمه نخست سال، 34درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را محقق کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «خاهن» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۱۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی یک درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی هیات‌مدیره در نظر دارد حدود 70درصد از سود پس از کسر مالیات را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
طرح سالن و کوره عملیات حرارتی (۶۳درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری پایان سال ۸۶ و با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۶میلیارد و ۶۷۶میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که تاکنون جمعا مبلغ ۶۰۱۳میلیون ریال در این رابطه سرمایه‌گذاری کرده است.
شایان ذکر است که براساس اطلاعات دریافتی عملیات ساختمانی طرح 84درصد و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی 25درصد پیشرفت داشته‌اند و کوره عملیات حرارتی به شرکت حمل و آماده نصب است.
همچنین شرکت تاریخ بهره‌برداری از طرح سالن و کوره عملیات حرارتی را در ۱۹ دی ۸۴، پایان سال ۸۴ در ۱۵ آبان ۸۵، پایان سال ۸۵ و در هفتم مرداد ماه ۸۶ نیمه اول سال ۸۶ اعلام کرده بود.