شاخص نزولی در بازار مثبت
دنیای‌اقتصاد- رتبه‌‌نقدشوندگی ۳۱۸ شرکت‌ بورسی طی ۹ماه نخست سال‌جاری با اتکا به متغیرهای مختلف دیروز منتشر شد. رتبه نقدشوندگی شرکت‌ها از نظر تعداد روزهای گشایش نماد معاملاتی و تعداد روزهایی که نماد معاملاتی شرکت‌ها در سال ۸۵ ، نه‌ماه نخست سال ۸۵ و نه‌ماه نخست سال ۸۶ مورد دادوستد قرار گرفته، تهیه شده است.

امروز در «دنیای اقتصاد» بخوانید
رتبه نقدشوندگی ۳۱۸ شرکت بورسی تا آذر ماه
گروه بورس- وضعیت مقایسه‌ای رتبه‌بندی نقدشوندگی شرکت‌های بورسی طی 9ماه نخست سال‌جاری با اتکا به متغیرهای مختلف دیروز منتشر شد.
براساس اطلاعیه مندرج در سایت رسمی شرکت بورس تهران، رتبه نقدشوندگی شرکت‌ها از ابعاد وضعیت شرکت‌ها از نظر تعداد روزهای گشایش نماد معاملاتی و تعداد روزهایی که نماد معاملاتی شرکت‌ها در سال ۸۵، نه‌ماهه نخست سال ۸۵ و نه‌ماهه نخست سال ۸۶ مورد دادوستد قرار گرفته، طبقه‌بندی و منتشر شده است.
براساس این گزارش،‌ طبقه‌بندی شرکت‌ها در چهار گروه C، B، A و D محاسبه و ارزیابی شده است.
شرکت‌های حاضر در طبقه A با کسب امتیاز ۷۵ یا بیشتر از این رقم در این طبقه جای گرفته‌اند.
همچنین در طبقه‌های B و C به ترتیب امتیاز کسب شده بیشتر یا مساوی 50 و کمتر از 75 و امتیاز کسب شده بیشتر یا مساوی 25 و کمتر از 50 در نظر گرفته شده است.
همچنین امتیاز D برای شرکت‌هایی که در این طبقه ارزیابی شده‌اند کمتر از ۲۵ است. باید یادآور شد که شرکت‌های انتقالی به تابلو غیررسمی در این ارزیابی حذف شده‌اند و شرکت‌هایی که تاکنون عرضه نشده‌اند یا طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس قرار گرفته‌اند نیز به صورت جداگانه در گزارش مزبور ارائه شده است.
بر همین اساس، در شماره امروز روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در زیر طبقه‌بندی ناشران بورسی را از حیث تعداد روزهای معاملاتی می‌خوانید. (در روزهای آتی هفت پیوست دیگر این اطلاعیه به اطلاع خوانندگان می‌رسد.)

وضعیت شرکت‌های تازه‌ وارد