بهره‌برداری در اختیار این شرکت قرار دارد و دولت نیز حمایت لازم را برای بهره‌برداری هر چه بهتر این شرکت از معادن انجام خواهد داد. همچنین وزیر صنایع تاکید کرد: شرکت‌هایی که از معادن سنگ‌آهن بهره‌برداری می‌کنند، بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ترتیباتی صورت خواهد گرفت که استمرار بهره‌برداری آنها با شفافیت بیشتر انجام شود و وزارت صنایع از این صنایع معدنی به طور کامل حمایت خواهد کرد. ایران بورس- متعاقب نشست مدیران بورس با رییس‌جمهوری و وزرای اقتصادی، چهارشنبه هفته قبل وزیر صنایع با مدیران ارشد بورس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، در این نشست که با حضور دکتر صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر رحمانی، مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران و دکتر حسینی، عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در دفتر مهندس محرابیان برگزار شد، تصمیمات گرفته‌شده در نشست شورای‌عالی مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی برای پیگیری بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر صنایع تاکید کرد که معادن شرکت ملی مس ایران متعلق به این شرکت است و پروانه دکتر صالح‌آبادی ضمن تشریح وضعیت بورس و عملکرد شرکت‌های واگذار شده توسط وزارت صنایع خواستار حمایت بیشتر وزارتخانه از این شرکت‌ها شد. همچنین صنعت سیمان و وضعیت رو به نزول ارزش بازار آن در دو سال اخیر بررسی شد و مدیران بورس بر ضرورت خروج سیمان از سبد حمایتی و حذف رانت‌های موجود در جهت افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت و توسعه ظرفیت آن تاکید کردند.

وزیر صنایع نیز برنامه‌های وزارتخانه در راستای حمایت از صنعت سیمان را تشریح کرد و نظر مساعد وزارت مزبور را در خصوص خروج سیمان از سبد حمایتی اعلام کرد و تاکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

دکتر رحمانی نیز ضمن توضیح وضعیت شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر و این که در زمان پذیرش این شرکت‌ها در بورس، پروانه بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن به نام آنها بوده است، خواستار اعاده پروانه بهره‌برداری به نام این شرکت‌ها شد و این اقدام را گامی بسیار ارزنده برای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران توصیف کرد.

مدیرعامل بورس تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح قیمت سیمان بازار سرمایه، منابع ریالی لازم برای تکمیل پروژه‌های در جریان صنعت سیمان را تامین خواهد کرد و به افزایش ظرفیت این صنعت کمک موثری خواهد کرد.

وزیر نیز مقرر کرد: مستندات مربوط به این موضوع برای تصمیم‌گیری ارائه شود و تاکید کرد که در صورت تصویب مقررات جدید، بهره‌برداری در قالب قراردادی با شرایط مشخص و معین انجام خواهد شد و این موضوع مانع بهره‌برداری این شرکت‌ها از معادن سنگ‌آهن و اجرای طرح‌های توسعه آنها نخواهد شد.

دکتر حسینی نیز پس از تشریح خدمات بورس فلزات در سودآوری صنایع فولاد، ذوب آهن و حذف رانت‌ها‌، به نقش بورس اوراق بهادار در تامین مالی پروژه‌های توسعه صنعت سیمان اشاره کرد و اذعان کرد که بورس می‌تواند بستر مناسبی برای تامین مالی صنایع، معادن و رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد. در این نشست، مقرر شد به منظور استمرار رایزنی‌ها و هماهنگی بیشتر به صورت منظم جلساتی تشکیل شود.

دکتر رحمانی همچنین از وزیر برای بازدید از بورس و نشست با مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری دعوت کرد که وزیر قول مساعد داد در دو ماه آینده، این ملاقات انجام شود.

قابل ذکر است که در روز شنبه ۲۴ آذر ۸۶ نیز نشستی با آقای اکبریه، مشاور وزیر صنایع در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین برگزار شده بود که آن نشست نیز نتایج مثبتی را به همراه داشت.