خبرگزاری موج: تغییر دادن خط مشی‌های کلی شیوه خصوصی‌سازی ‌و ارزیابی سهام بانک‌ها و بیمه‌ها نیازمند بررسی بیشتری است.

دکتر علی اصغر کبوته، عضو هیات‌مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران با بیان این مطلب در خصوص شفاف‌سازی گزارش‌های حسابرسی صورت‌های مالی بانک‌ها و بیمه‌های دولتی بر لزوم استفاده از خدمات حسابرسان تاکید کرد و ‌افزود: حسابرسی گزارش‌های مالی بیمه‌ها و بانک‌ها در حال حاضر توسط سازمان حسابرسی صورت می گیرد و با توجه به توانی که در سازمان حسابرسی وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد که گزارش‌هایی که ارائه می‌شود، دارای نقص باشند.

وی گفت: بررسی نحوه خصوصی‌سازی و عرضه سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی ‌طبیعتا در محدوده خاصی قراردارد تا در رابطه با آیین‌نامه به تصویب رسیده بتواند قابلیت اجرایی خوبی داشته باشد؛ اما قبل از همه این مسایل به نظر می‌رسد برقراری کمیته یا کارگروه برای تغییر خط مشی‌های کلی شیوه خصوصی‌سازی ‌و ارزیابی سهام بانک‌ها و بیمه‌ها مقوله‌ای است که ضرورت توجه بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: در بانک‌ها بحث دارایی‌ها به تنهایی مطرح نیست و ارزش دارایی‌های نامشهود آنها مساله بسیار مهم و پیچیده ای است که به لحاظ فنی و اجتماعی باید مدنظر قرارگرفته شود و در مورد شیوه و نحوه واگذاری آنها تصمیم‌گیری صورت گیرد. حتی ممکن است برای هر کدام از بیمه‌ها یا بانک‌های دولتی، شیوه یا روش خاصی در نظر گرفته شود.