82درصد پاسخگویان اثر گزارش اطلاعاتی بر بورس را تایید می‌کنند

گروه بورس - براساس داده‌های یک نظرسنجی با عنوان «بررسی آثار انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا بر رفتار بازار» ۸۶درصد از پاسخگویان به تاثیر این گزارش در بازار رای دادند. به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» بر پایه این نظرسنجی که از سوی سایت تحلیلی «ایران تحلیل» صورت گرفته است، ۳۳درصد از یک هزار و ۹۷۸ نفر شرکت کننده در این نظرسنجی انتشار گزارش یاد شده را باعث تاخیر در تحریم‌های جدید علیه ایران و بهبود وضعیت

بورس در یک ماه آینده می‌دانند.

افزون بر این، ۲۴درصد دیگر (حدود ۴۸۸ نفر) بر این عقیده‌اند که اثر این گزارش بهبود کامل فضای سیاسی و رشد شاخص‌های بورس را در چند ماه آینده به همراه دارد. ۲۹درصد از پاسخگویان (۵۹۱ نفر) نیز بر این باورند که با در نظر گرفتن بحث روانی گزارش و آثار در یک مقطع زمانی کوتاه مدت، صف خرید ناپایدار برای برخی از سهام ایجاد می‌شود.

در این میان، ۱۲درصد دیگر معتقدند که این گزارش تاثیر چندانی در بهبود فضای سیاسی علیه ایران و رونق بورس اوراق بهادار ندارد.

به نوشته خبرنگار ما در مجموع ۸۲درصد از پاسخگویان این نظرسنجی ۱۹۷۸ نفری، اثر گزارش اطلاعاتی بر بورس تهران را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت WWW.IRANTAHLIL.IR مراجعه کنند.

خبر این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که سایت «بورس نیوز» نیز که معمولا اخبار بازار را منتشر می‌کند، در تفسیر خبری همسو به این موضوع پرداخته است و اعلام می‌کند که به جز خبرهای مربوط به سیاست داخلی و خارجی کشور تاثیر چندانی در معاملات بازار سهام نداشته است.

در همین تفسیر مطرح شده است که اگرچه نبود فضای اطلاعاتی شفاف در بازار نیز عامل دیگر موثر بر وضعیت کنونی بازار تلقی می‌شود، اما در کل نتیجه حاصل از این گزارش نشان می‌دهد که خبر مربوط به گزارش آمریکا در مورد وضعیت هسته‌ای ایران تاثیر زیادی بر روند معاملات بازار سرمایه داشته و باعث شده است که سهامداران با اعتماد و میل بیشتری اقدام به خرید سهام در بازار سرمایه کنند و همچنین فعالان با توجه به احتمال رکود در بخش مسکن و وجود قیمت‌هایی مناسب در بازار سهام، آینده خوبی را برای بازار پیش‌بینی کردند.