ایسنا- مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران اعلام کرد: عرضه بلوکی سهام این شرکت در یازدهم دی ۸۶ انجام خواهد شد. مهندس موسی رفان افزود: بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، ۸۷/۱۶‌ درصد از مجموع سهام این شرکت با قیمت پایه یک‌هزار و ۵۱۸ ریال به طور بلوکی عرضه می‌شود که ۲۰‌درصد ثمن معامله نقد و ۸۰‌درصد با احتساب سود فروش اقساطی (۱۲‌درصد سالانه) در مدت پنج سال در اقساط مساوی شش ماهه دریافت خواهد شد.

وی تصریح کرد: گروه مپنا در ۱۰ آذر ۸۶ قراردادی به ارزش ۸۲۵‌میلیون یورو و۵۰میلیارد ریال با موضوع تامین صد دستگاه توربو کمپرسور با شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران منعقد کرده است که دوره اجرای آن ۶۰ ماه است.

رفان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته این قرارداد این است که توربین‌های گاز و کمپرسورهای آن به طور صد در صد در کارخانجات مپنا تولید می‌شود و این قرارداد، آثار مثبت بر عملکرد شرکت خواهد داشت که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرعامل مپنا با اشاره به عرضه سهام این شرکت در چهارم شهریور و صعود قیمت آن تا ۱۶۷۰ ریال، یادآور شد: با عنایت به اهمیت اجرای سیاست‌های اصل «۴۴» قانون اساسی و اعتقاد به خصوصی سازی، کمیته ساماندهی سهام مپنا تشکیل و مقرر شد حمایت لازم از سهم شرکت به عمل آید.